۱۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۲۳
کد خبر: 83193465
T T
۰ نفر
افزون بر شش هزار نفر در آزمون نظام مهندسي گيلان شركت كردند

رشت - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي گيلان از برگزاري آزمون ورود به حرفه مهندسان همزمان با سراسر كشور در استان طي روزهاي يازدهم و دوازدهم بهمن ماه جاري خبر داد و گفت: شش هزار و 188 نفر در اين دوره از آزمون شركت كردند.

ماكان پدرام روز شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه از اين تعداد يك هزار و 486 نفر زن و چهار هزار و 720 نفر مرد هستند، افزود: اين آزمون در شهرستان هاي رشت ، تالش و لنگرود در رشته هاي معماري نظارت، عمران نظارت ، نقشه برداري ، تاسيسات مكانيكي نظارت، تاسيسات برقي نظارت، معماري اجرا و عمران اجرا در حوزه هاي كشاورزي ، معماري و هنر و فني توسط سازمان نظام مهندسي برگزار شد.
وي با تاكيد بر ضرورت اجراي صحيح قانون نظام مهندسي ساختمان گفت: هر ساله به منظور اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان، آزمون نظام مهندسي در رشته هاي مختلف برگزار مي شود تا افراد با صلاحيت پذيرفته و وارد بازار كار شوند .
وي خاطرنشان كرد: ورود كارشناسان حرفه اي به بازار ساخت و سازها نقش مهمي در كيفيت سازه ها و تاثير آن بر ساختار شهري دارد كه در اين زمينه سازمان نظام مهندسي ساختمان نقش نظارتي بسيار مهمي را ايفا مي كند.
وي تصريح كرد: از مهندسان بخش ساختمان انتظار مي رود كه پس از پذيرفته شدن در آزمون نسبت به رعايت نظام نامه رفتار حرفه اي اخلاقي پايبند باشند.
مديركل راه و شهرسازي گيلان با بيان اينكه آزمون نظام مهندسي هرساله براي تعيين سطح مهندسان به منظور اخذ پروانه اشتغال به كار و ورود به حرفه مهندسان برگزار مي شود، افزود: اين آزمون براي تاييد و اخذ صلاحيت در سه بخش طراحي، نظارت و اجرا برگزار شد.
زمان اعلام نتايج اين آزمون متعقاباً اعلام و از طريق وبسايت دفتر امور مقررات ساختمان به آدرس اينترنتي inbr.ir به اطلاع شركت كنندگان خواهد رسيد.
وزارت راه و شهرسازي در اجراي مواد 5، 11 ، 12، 26 و 28 آيين نامه اجرايي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان با همكاري شركت خدمات آموزشي سازمان سنجش آموزش كشور، آزمون هاي ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسي معماري و عمران بخش هاي ( طراحي ، نظارت و اجرا )، تاسيسات مكانيكي و تاسيسات برقي ( طراحي و نظارت) ،شهرسازي ، نقشه برداري و ترافيك و براي دريافت پروانه اشتغال بكار مهندسي پايه 3 ، آزمون حرفه اي كاردان هاي فني نيز در هفت رشه مذكور و همچنين آزمون حرفه اي معماران تجربي طي روزهاي 11 و 12 بهمن ماه جاري به‌طور هماهنگ و همزمان با سراسر كشور در گيلان و در شهرهاي رشت ، تالش و لنگرود برگزار شد.
7296/2007

سرخط اخبار استان‌ها