۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 83181205
T T
۰ نفر

طنین خوش نماهنگ فجر در چهل سالگی انقلاب

۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۲
کد خبر: 83181205
طنین خوش نماهنگ فجر در چهل سالگی انقلاب

تهران - ایرنا - همزمان با اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ،40 اثر موسیقایی طنین خوش می نوازند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی دفتر موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما، اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر با مشاركت دفتر موسیقی و سرود و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
در این مراسم، از میان 40 اثر راه یافته به این جشنواره به 15 اثر تندیس جشنواره و به 25 اثر دیگر لوح تقدیر داده خواهد شد.
این جشنواره با هدف ترویج فرهنگ دینی و گسترش سبك زندگی ایرانی با استفاده از قاب نماهنگ ،گسترش و توسعه آموزه های معنایی و آرمان های والای انقلاب اسلامی در گستره جهان ،شناخت هنرمندان متعهد با هدف دستیابی به وحدت فرهنگی در مقابله با آموزه های زندگی مادی ،ترویج فرهنگ مقاومت و شناخت مفهوم استعمار مدرن جهان ، شناخت استعدادهای جوان و طبایع اخلاقی در عرصه هنر كشور ارتقا كیفی سطح تولیدات در قالب نماهنگ توسط مركز موسیقی سازمان صدا و سیما ی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.
آثار نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر با موضوعات وحدت ملی ،تصویر حضور مردم در تاریخ چهل ساله انقلاب اسلامی ،استعمار نوین ،تهاجم و نفوذ ،مقاوت و فردای انقلاب مورد ارزیابی قرار گرفته است كه نزدیك به 1033 اثر به دبیرخانه این جشنواره راه یافته است كه از بین آن 40 اثر برگزیده شده است.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی نماهنگ فجر 6 بهمن ماه ساعت 18 در مركز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود.

** موسیقی و فجر انقلاب در یك نگاه
به گزارش ایرنا ،همزمان با جشن و آئین های ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شكوهمند اسلامی ایران ،اهالی و هنرمندان حوزه موسیقی نیز سهم بسزایی را در این جشن ایفا خواهند كرد.
از دیگر برنامه‌های امسال جشنواره موسیقی فجر، برگزاری نشست‌های تخصصی چهل سالگی انقلاب است كه از طریق رادیو گفتگو از ساعت 20 تا 21 پخش خواهد شد.
همچنین مطابق همه ساله جشنواره بین المللی موسیقی فجر نیز از 24 بهمن آغاز شده و تا 29 بهمن ادامه پیدا می كند.
همچنین همزمان با سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر، فیلم‌های مستند این حوزه از 24 تا 30 بهمن ماه در خانه سینما اكران خواهد شد به همین مناسبت مستندهایی با مضمون موسیقی در دو سانس 16:30 و 18:30 با مشاركت خانه سینما برای علاقمندان به نمایش در می‌آید.
فیلم‌هایی چون «شش قرن و شش سال» اثر مجتبی میرتهماسب، «سمفونی ایرانی» به كارگردانی وحید موساییان و «دو كمانچه» اثر بهمن كیارستمی، «یك موسیقدان فرانسوی» در دربار قاجار اثر مهران پورمندان، «آخرین بخشی» ساخته‌ فرشاد فداییان و «بزم رزم» اثر وحید حسینی از مستندهای این حوزه هستند كه در ایام جشنواره موسیقی اكران خواهد شد.
دیگر برنامه ها حوزه موسیقی نیز براساس آنچه اعلام خواهد شد همزمان با این ایام برپا و اجرا خواهند شد.
فراهنگ ** 9494 ** 1355 **
۰ نفر