۳ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۵۶
کد خبر: 83181167
T T
۰ نفر
فروش بليت چارتري بدون بسته سفر مجاز نيست

تهران - ايرنا - سخنگوي سازمان هواپيمايي كشوري از ابلاغ بخشنامه الزام شركت هاي هواپيمايي به فروش بليت هواپيما به صورت سيستمي از اول بهمن ماه خبر داد و گفت: فروش بليت چارتري بدون لحاظ بسته سفر مجاز نيست و ارائه بليت هواپيما بايد مشمول ابطال و يا تغيير باشد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا از سازمان هواپيمايي كشوري، «رضا جعفرزاده» اظهار داشت: در راستاي اجراي سياست هاي ابلاغي مبني بر فروش بليت پروازهاي چارتري به صورت سيستمي و با توجه به پايش بازار و بررسي هاي صورت گرفته پيش از اين گاهي شاهد فروش بليت پروازهاي برنامه اي به صورت چارتري بوده ايم كه اين امر مغاير با بخشنامه هاي ابلاغي سازمان هواپيمايي كشوري است.
وي افزود: بر همين اساس سازمان هواپيمايي كشوري در ابلاغيه اي تمام شركت هاي هواپيمايي را ملزم كرد از بهمن ماه جاري در همه مسيرها فروش خود را به صورت سيستمي عرضه كرده و مقررات تغيير و ابطال را اعمال و در هنگام فروش بليت به مسافران اطلاع رساني لازم را انجام دهند.
جعفرزاده ادامه داد: براساس اين بخشنامه انجام پروازهاي چارتري در قالب بسته هاي سفر و تركيب هتل و پرواز منحصرا در مسيرهاي گردشگري با رعايت مقررات، مستلزم اخذ مجوز پرواز چارتري از سازمان خواهد بود.
مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري افزود: در صورت گزارش و مشاهده عدول از مقرات ابلاغي اين سازمان جهت جلوگيري از ايجاد بي نظمي در فضاي كسب و كار حمل و نقل هوايي و صيانت از حقوق مسافران در خصوص ارائه مجوزهاي جديد و يا تعديل مجوز پروازهاي قبلي شركت ها تجديد نظر خواهد كرد و با متخلفان برخورد قانوني خواهد كرد.
پيش از اين علي عابدزاده رئيس سازمان هواپيمايي كشوري به خبرنگار ايرنا اعلام كرده بود كه پروازهاي چارتر به طور كامل از صنعت حمل و نقل هوايي حذف نمي شوند، بلكه بايد در زمان خود از اين سيستم فروش استفاده شود.
به گفته وي، به شركت‌هاي هوايي اعلام شده كه پروازهاي چارتري خود را ابطال و يا كمتر كنند، اما اين روش فروش بليت همچنان در سيستم فروش شركت هاي هوايي ادامه خواهد داشت.
رئيس سازمان هواپيمايي كشوري بيان كرد: براي توسعه گردشگري در كشور به خصوص در مناطق آزاد قشم و كيش و فروش بليط هاي چارتري اهميت زيادي دارد و همچنان عرضه بليت چارتري براي سفر به اين مناطق ادامه خواهد داشت.
اقتصام**1108*2025
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد