۲۲ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 83168094
T T
۰ نفر
بازگشت شركت هاي هواپيمايي خارجي به فرودگاه دمشق

تهران - ايرنا - رئيس سازمان هواپيمايي سوريه از بازگشت تدريجي پروازهاي شركت هاي هواپيمايي خارجي به فرودگاه دمشق خبرداد.

به گزارش خبرگزاري رسمي سوريه(سانا) شفاء النوري روز شنبه گفت: دو روز پيش يك هيات از هواپيمايي سلطان نشين عمان براي اطلاع از وضعيت و امكانات فني فرودگاه دمشق به سوريه سفر كردند.
وي اضافه كرد: ماموريت اين هيات، ارزيابي شرايط براي از سرگيري پروازهاي هواپيمايي عمان به دمشق بود.
النوري افزود: شركت هواپيمايي الخليج بحرين و الاتحاد امارات نيز درخواست هاي مشابهي براي بازديد و اطلاع از وضعيت فني فرودگاه دمشق ارائه كرده اند.
امارات و بحرين دو هفته پيش سفارتخانه هاي خود را در سوريه بازگشايي كردند.
دو كشور در هشت سال گذشته به خاطر وجود بحران در سوريه روابط سياسي و اقتصادي خود را قطع كرده بودند و در ماه هاي اخير رفت و آمدهايي بين سوريه و كشورهاي مختلف عربي آغاز شده است.
اردن اولين كشور عرب بود كه با بازگشايي گذرگاه مرزي با سوريه روابط اقتصادي خود را از سر گرفت و اين روزها صحبت از اعزام سفير اردن به سوريه و بالعكس مطرح مي شود.
اولين پرواز بين المللي از دمشق به تونس نيز اواخر سال 2018 با 150 مسافر و گردشگر براي تعطيلات پايان سال ميلادي انجام شد.
هم اكنون پرواز هاي خارجي هواپيمايي سوريه به شهرهاي تهران، مسكو، نجف، كربلا، دبي، ابوظبي، شارجه، دوحه، منامه، كويت، قاهره، مسقط، خارطوم و الجزاير انجام مي شود.
شركت اجنحه الشام نيز پروازهايي به مقصد تهران، مسكو، بغداد، نجف، بصره، اربيل، ايروان، بيروت، كويت، دوحه، دبي، مسقط، ابوظبي، جده، مدينه منوره، خارطوم، لاذقيه و قامشلي در شمال شرق سوريه دارد.
با تلاش برخي كشورها براي از سرگيري روابط سياسي با سوريه، بازگشايي مسيرهاي حمل و نقل كالا و مسافر از نخستين اقدام هاي اين كشورها براي ورود به بازار سوريه در دوره پس از بحران به شمار مي رود.
شبك**6116**1708