۱۹ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۵
کد خبر: 83164169
T T
۰ نفر
بيمه محصولات كشاورزي خوزستان به 349هزار هكتار رسيد

اهواز - ايرنا - مدير گروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي خوزستان گفت: بيمه محصولات كشاورزي خوزستان در سال زراعي 1398-1397 به رقم 349هزار هكتار رسيد.

محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينكه بيمه محصولات كشاورزي در استان خوزستان تا پايان دي ماه امسال خواهد بود و اين زمان تمديد نخواهد شد از كشاورزان و باغداران خواست محصولات خود را در برابر حوادث طبيعي و غيرقابل پيش بيني بيمه كنند تا امكان حمايت دولت از بخش كشاورزي در يك فرايند قانوني فراهم شود.
وي با بيان اينكه گندم و كلزا همچنان در صدر حجم اراضي بيمه اي امسال قرار دارند افزود: 54درصد حق بيمه را دولت و 46درصد را كشاورز پرداخت مي كند.
آلاله با تصريح بر اين موضوع كه حمايت دولت از بخش كشاورزي تنها از مسير بيمه امكان پذير است و اين مساله در سخنان اخير رئيس جمهوري با مسئولان ارشد وزارت كشاورزي به صورت شفاف بيان شد افزود:حوادث طبيعي نظير تگرگ ، سيل ، خشكسالي ، سرمازدگي همواره در كمين كشاورزان است از اين رو نبايد از بروز اين حوادث غافل شد.
مديرگروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي خوزستان همچنان اميدوار است سقف بيمه محصولات كشاورزي در استان در مهلت قانوني به رقم 800هزار هكتار برسد.
وي با بيان اينكه امنيت بخش كشاورزي استان با بيمه گره خورده است افزود: چنانچه كل 1.2ميليون هكتار زمين هاي ديم و آبي استان زيرپوشش قرار گيرد بخش كشاورزي استان پويا و كاملا' اقتصادي و سودآور خواهد شد.
تاخير در پرداخت خسارت از سوي صندوق بيمه محصولات كشاورزي ، بارش هاي پربار پاييزي و اميد به زمستان و بهار پربارش از عوامل دلسردي و كم رغبتي كشاورزان خوزستاني به بيمه محصولات كشاورزي است.
**بيمه بيش از 10ميليون قطعه طيور
مديرگروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي خوزستان در ادامه گفت: امسال 10ميليون و 700هزار قطعه طيور صنعتي خوزستان را در برابر حوادث و بيماري ها بيمه شده است.
وي با بيان اينكه بر اساس الزام قانوني و به منظور حفظ سلامت مردم ، همه مراحل توليد جوجه يك روزه تا مرحله عرضه به بازار در مسير بيمه قرار دارد افزود: تلاش مي شود پرداختي حق بيمه با اعمال ضرايب كاهش يابد تا رغبت كشاورزان ، مرغداران و دامداران به بيمه محصولات و فراورده هاي توليدي افزايش يابد.

** بيمه 163هزار راس دام و زنبور عسل
مديرگروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي خوزستان از بيمه 163هزار راس دام سبك و سنگين و كلني زنبور عسل در استان خبر داد و افزود: استقبال دامداران و پرورش دهندگان زنبور عسل در سال هاي اخير روندي افزايشي داشته است ولي تا رسيدن به حد مطلوب كه متضمن حفظ منافع توليدكنندگان از طريق بيمه باشد فاصله زيادي داريم.
آلاله با بيان اينكه بيمه كردن همه توليدات كشاورزي ، دامي و شيلاتي استان بايد به يك فرهنگ تبديل شود افزود: استان خوزستان از نظر بيمه محصولات كشاورزي در رتبه هاي بالاي كشوري قرار دارد ولي با اين حال بايد گام هاي بلندتري براي همگاني كردن بيمه برداشته شود.

** بيمه آبزيان پرورشي اول اسفندماه شروع مي شود
مديرگروه خدمات بيمه اي بانك كشاورزي گفت: بيمه بخش آبزيان پرورشي (ماهي و ميگو) از اول اسفند ماه 1397 در استان خوزستان شروع مي شود.
آلاله با اشاره به اينكه پرورش آبزيان(سردابي و گرمابي) به خصوص ميگوي پرورشي همواره در معرض خطرات ناشي شيوع بيماري و تلفات بوده است از پرورش دهندگان آبزيان استان خواست فراورده هاي خود را بيمه كنند.
استان خوزستان با توليد سالانه 15.8 ميليون تن محصولات زراعي و باغي به ارزش بيش از 80هزار ميليارد ريال از سطح 1.2 ميليون هكتار، مقام نخست كشوري را به لحاظ كميت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقليمي خوزستان سبب شده بيش از 124 نوع محصول باغي و زراعي در استان توليد شود.
طبق برنامه قرار است با اجراي كامل طرح 550 هزار هكتاري رهبر معظم انقلاب تا سال 1400، مجموع توليدات كشاورزي و باغي خوزستان به رقم 25 ميليون تن در سال برسد.
6065/6068

سرخط اخبار استان‌ها