۱۷ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83161875
T T
۰ نفر
34 ميليارد ريال وام اشتغال به مددجويان شاهين دژ پرداخت شد

مهاباد- ايرنا- مدير كميته امداد امام خميني (ره) شاهين دژ گفت: از ابتداي امسال 34 ميليارد ريال وام اشتغال به 174 مددجوي متقاضي واجد شرايط در اين شهرستان پرداخت‌ شده است.

فرهاد حبيبي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مبلغ در راستاي توانمندسازي، خودكفايي و اشتغال‌زايي مددجويان زيرپوشش اين نهاد در حوزه هاي كشاورزي، دامپروري، توليد فرش دستباف، خياطي، صنعت، خدمات و اصناف به آنها پرداخت شده است.
وي با بيان اينكه بازپرداخت اين تسهيلات پنج ساله و با بهره چهار درصد است، اضافه كرد: در اين مدت 118 مورد وام ضروري به ارزش 260 ميليون ريال نيز به متقاضيان پرداخت شده است.
حبيبي در خصوص ارايه خدمات بهداشتي و درماني به مددجويان بيان كرد: از ابتداي امسال تاكنون چهار هزار و 371 مددجوي اين شهرستان با چهار ميليارد و 850 ميليون ريال تسهيلات از خدمات بهداشتي و درماني استفاده كرده اند.
وي پرداخت حدود 485 ميليون ريال هزينه تحصيلي به 454 دانش آموز و 39 دانشجوي نيازمند اين شهرستان در سال جاري را به عنوان بخشي از ديگر فعاليت هاي كميته امداد امام خميني (ره) ذكر كرد.
حبيبي با بيان اينكه 70 نوعروس و داماد تحت پوشش كميته امداد شاهين دژ نيز امسال كمك هزينه تهيه جهيزيه و ازدواج دريافت كردند، اظهار داشت: به اين زوج هاي جوان، 260 ميليون ريال از محل اعتبارات كميته امداد و كمك هاي مردمي پرداخت شده است.
وي افزود: 154 خانه مسكوني مددجويان زيرپوشش نيز با هزينه يك ميليارد ريال امسال مرمت و بازسازي شده است.
به گزارش ايرنا، هفت هزار و 842 نفر در قالب سه هزار و 655 خانوار در شاهين دژ زيرپوشش چتر حمايتي كميته امداد امام (ره) قرار دارند.
سال گذشته نيز كميته امداد امام خميني(ره) شاهين دژ، ۴۴ ميليارد و ۶۶۰ ميليون ريال وام اشتغال در اين شهرستان به مددجويان پرداخت كرده بود.
هدف كميته امداد امام خميني (ره) از پرداخت تسهيلات اشتغالزا، استقلال اقتصادي و خودكفايي محرومان و نيازمندان جامعه است تا آنان با خودكفايي از چرخه حمايتي اين نهاد خارج شوند.
در سال گذشته نيز تعداد 2 هزار و 900 خانوار زيرپوشش كميته امداد در آذربايجان غربي از چرخه حمايت اين نهاد خارج شدند.
9903/6185/2093

سرخط اخبار استان‌ها