اعتبارات طرح‌هاي عمراني صنعت آب و برق هفت درصد رشد كرد

تهران- ايرنا- معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير نيرو گفت: اعتبارات طرح‌هاي تملك دارايي‌هاي سرمايه‌اي صنعت آب و برق در لايحه بودجه 98 نسبت به قانون بودجه سال 97 رشدي هفت درصدي داشته و به حدود 6 هزار و 96 ميليارد تومان رسيده است.

به گزارش ايرنا از پايگاه اطلاع رساني وزارت نيرو، «محسن بختيار» اضافه كرد: در لايحه بودجه سال 98 براي وزارت نيرو و واحدهاي زيرمجموعه آن حدود 10 هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار پيش‌بيني شده است.
وي افزود: در ارتباط با توزيع بين فصول نيز سهم طرح‌هاي فصل منابع آب به ميزان 2 هزار و 932 ميليارد تومان، فصل انرژي 447 ميليارد تومان و فصل آب و فاضلاب يك هزار و 658 ميليارد تومان ديده شده است.
بختيار با اشاره به اختصاص حدود چهار هزار و 270 ميليارد تومان اعتبار هزينه‌اي و عمراني از محل رديف‌هاي متفرقه براي وزارت نيرو و شركت‌هاي زيرمجموعه آن به منظور تكميل طرح‌هاي در دست اجرا و تعهدات دولت به سرمايه‌‌گذاران خصوصي، گفت: اولويت در توزيع اعتبارات براي تامين نيازهاي آب شرب شهرها و روستاها، اقدام هاي حاكميتي براي تعادل بخشي و جبران تراز منفي آب‌هاي زيرزميني، مصوبات سفرهاي استاني رهبر معظم انقلاب و دولت تدبير و اميد و طرح‌هاي قابل بهره‌برداري در سال آينده از جمله مباحثي است كه در تدوين لايحه بودجه سال آينده وزارت نيرو مورد توجه قرار گرفته است.
معاون برنامه‌ريزي و اقتصادي وزير نيرو با تاكيد بر استفاده از ساير ظرفيت‌هاي تامين مالي به منظور جلوگيري از بروز وقفه در روند اجراي اين طرح‌ها، ادامه داد: پيش‌بيني منابع مالي مطمئن براي حمايت از توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير و شبكه برق روستايي در لايحه بودجه 98 با استفاده از ظرفيت‌هاي قانون حمايت از صنعت برق و قانون تشكيل سازمان ساتبا تا سقف يك هزار و 860 ميليارد تومان در اين لايحه پيش‌بيني شده است.
اقتصام**9189**2025

سرخط اخبار اقتصاد