۱۴ دی ۱۳۹۷، ۱۳:۵۵
کد خبر: 83158325
T T
۰ نفر
امام جمعه سنندج: امانت داري سرمايه بزرگ اجتماعي است

سنندج - ايرنا - امام جمعه سنندج گفت: امانت داري سرمايه بزرگ اجتماعي است و بدون آن جامعه دچار آسيب و تزلزل مي شود بنابراين بايد در حفظ و ترويج آن كوشا باشيم.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ماموستا عبدالرحمان خدايي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: انسان از طرف خداوند دستور به حفظ امانات دارد و امانت داري رابطه بين انسان ها و مخلوق و خالق را حفظ مي كند.
امام جمعه سنندج با اشاره به آيه 58 سوره نسا در خصوص حفظ امانت افزود: خداوند فرموده است امانت ها را به صاحب آن برسانيد و در آن خيانت نكنيد.
وي با بيان اينكه امانات در ابعاد مختلف و وسيع است، اضافه كرد: راز، صحبت، مال يا حتي جواني را كه براي آموزش نزد فردي سپرده اند، مي تواند اشكالي از امانت باشد كه بايد آن را حفظ كرده و عمل درست را انجام دهيم.
ماموستا خدايي در بخش ديگري از خطبه نماز جمعه اين هفته بر اهميت امر به معروف و نهي از منكر در جامعه تاكيد كرد و گفت: از رسول اكرم(ص) پرسيدند بهترين انسان ها چه كسي است، ايشان فرمودند كسي كه امر به معروف و نهي از منكر مي كند و صله رحم را به جا مي آورد.
وي با بيان اينكه هر مومني وقتي كار نادرستي را مي بيند بايد آن را منع كند و مانع گسترش آن شود، يادآور شد: خداوند به همه اعمال آشكار و پنهان ما آگاه است و اگر عمل خوب انجام دهيم جزاي نيكو به آن مي دهد.
ماموستا خدايي نمازگزاران را به صبر در شرايط سخت دعوت كرد و گفت: هيچ سختي بدون حكمت نيست و مسلمان بايد راضي باشد چرا كه طبق فرموده خداوند بعد از هر سختي گشايشي وجود دارد.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها