۱۳ دی ۱۳۹۷، ۲:۱۳
کد خبر: 83157087
T T
۰ نفر
مخالف اماراتی از زندان های مخوف كشورش پرده برداشت

تهران- ایرنا- «حمد الشامسی» مخالف و فعال اماراتی مقیم تركیه چهارشنبه شب در سلسله توئیت هایی از وضع زندان های مخوف، اسامی و مدت محكومیت زندانیان عقیدتی در امارات متحده عربی پرده برداشت.

به گزارش خلیج اونلاین، شامسی اعلام كرد كه اكثر این افراد به خاطر عضویت در جمعیت اصلاح امارات كه سال 1974 در امارت نشین 'راس الخیمه' تأسیس شد، زندانی هستند.
وی تصریح كرد: در میان این زندانیان، مسئولان پیشین دولتی، استادان دانشگاه ها، حقوقدانان، روزنامه نگاران و فعالان جامعه مدنی امارات دیده می شود.
از مهم ترین افرادی كه شامسی نام برده، می توان به «عبدالسلام درویش» مشاور دادگاه دبی، «عیسی خلیفه السویدی» مدیر پیشین بخش آموزش ابوظبی، «محمد الركن» استاد حقوق، «سالم عبدالله ساحوه» دبیر كل شورای نفت الشارجه و «احمد الزعابی» مدیر بازرسی قضایی ابوظبی اشاره كرد.
امارات، جمعیت اصلاح نزدیك به گروه اخوان المسلمین به ریاست سلطان «كاید القاسمی» را كه اكنون به همراه بسیاری از فعالان این گروه در حبس است، از سال 2012 به عنوان یك گروه غیر قانونی معرفی كرد كه عضویت افراد در آن جرم به شمار می آید.
مقام های اماراتی مدت هاست كه ده ها شهروند را در زندان های وابسته به دستگاه های امنیتی زندانی كرده اند؛ این افراد خلع تابعیت و حقوق اولیه آن سلب شده است.
به دلیل بایكوت خبری مقام های اماراتی، جزییات دقیقی از زندانیان این كشور و شیوه تعامل مقام های ابوظبی با زندانیان در دست نیست اما به گزارش نهادهای حقوق بشری، فعالان مدنی و سیاسی در این كشور حاشیه خلیج فارس به جرم اصلاحات و آزادی بیان زندانی می شوند و هدف انواع شكنجه ها قرار دارند.
امارات متحده عربی یكی از بسته ترین كشورها به لحاظ آزادی های سیاسی و اجتماعی است كه شهروندان حق اظهار نظر درباره دستگاه حاكمه را ندارند و هرگونه مخالفتی با بازداشت و صدور احكام سنگین برای آنان همراه است.
شبس**9363**1917
۰ نفر