۱۱ دی ۱۳۹۷، ۲۱:۵۷
کد خبر: 83155713
T T
۰ نفر
دو نفر از ضاربان محيط‌بانان صومعه سرا دستگير شدند

رشت - ايرنا - فرمانده يگان حفاظت اداره كل محيط زيست استان گيلان با اشاره به حمله شكارچيان با سلاح سرد و اسلحه شكاري به محيط بانان صومعه سرا، از شناسايي و دستگيري دو نفر از ضاربان خبر داد.

گزارش شامگاه سه شنبه روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست گيلان به ايرنا حاكيست؛ ساسان اكبري پور اظهار داشت: امروز درگيري بين محيط‌بانان يگان حفاظت محيط زيست استان و تعدادي از شكارچيان غيرمجاز در محدوده پناهگاه حيات وحش سرخانكل تالاب بين‌المللي انزلي رخ داد كه دو نفر از نيروهاي يگان، به شدت زخمي و يك نفر نيز به گروگان گرفته شد.
وي با اشاره به وخامت حال يكي از مجروحان اين حادثه افزود:‌ شكارچيان با سلاح سرد و اسلحه شكاري به محيط بانان حمله كردند كه در اين درگيري دو نفر از نيروها از ناحيه سر و صورت مجروح و براي مداوا به بيمارستان امام خميني(‌ره) صومعه‌سرا منتقل شدند.
اكبري‌پور در توضيح سرنوشت محيط‌بان به اسارت گرفته شده توسط شكارچيان بيان داشت: با همكاري نيروهاي انتظامي و ساير ارگان‌هاي مربوطه ، محيط‌بان گروگان گرفته شده پس از مدتي آزاد شد اما شكارچيان متخلف از صحنه درگيري متفرق شده و فرار كردند.
به گفته فرمانده يگان حفاظت محيط‌ زيست گيلان ، از همان ساعت هاي اوليه درگيري ، با اخذ دستور مقام قضايي، دستگيري شكارچيان متخلف در دستور كار قرار گرفت و در نهايت با كمك عوامل انتظامي، دو نفر از ضاربان محيط بانان دستگير شده و از آنان دو قبضه سلاح شكاري غير مجاز نيز كشف شد.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان و فرماندار صومعه سرا نيز در بيمارستان حضور يافته و از محيط بانان مجروح عيادت كردند.
به گزارش ايرنا پاسگاه محيط باني سلكه در پناهگاه حيات وحش سلكه به مساحت 360 هكتار واقع در روستاي هنده خاله، پاسگاه محيط باني اسپند در منطقه حفاظت شده سياه كشيم به مساحت چهار هزار و 500 هكتار واقع در روستاي اسپند و پاسگاه محيط باني سياه درويشان در منطقه حفاظت شده سياه كشيم به مساحت چهار هزار و 500 هكتار در روستاي سياه درويشان هستند.
همه ساله با فرارسيدن فصل سرما در مناطق شمالي و قطب شمال انواع پرندگان مهاجر در مسير كريدور بين المللي مهاجرت خود به بخش هاي مركزي و جنوبي كره زمين را از طريق استان گيلان آغاز مي كنند و اين مهاجرت معمولا از اواسط مهرماه آغار مي شود.
منطقه حفاظت شده سياه كشيم، پناهگاه حيات وحش سلكه و بخش هايي از پناهگاه حيات وحش سرخانكل تالاب بين المللي انزلي از جمله مهمترين زيستگاه هاي تالابي پرندگان مهاجر بشمار مي روند.
تالاب انزلي با مساحتي حدود 20 هزار هكتار بين سه شهرستان انزلي ، صومعه سرا و رشت واقع شده و از مهمترين فرودگاه هاي پرندگان مهاجر بشمار مي رود؛ اين تالاب از جالب ترين و بزرگ ترين زيستگاه هاي طبيعي و مناسب براي تخم ريزي و تكثير ماهيان و نيز محل زمستـان گذراني و جوجه‏آوري گونه هاي زيادي از پرندگان آبزي محسوب مي‏شود.
شهرستان صومعه سرا با سه بخش مركزي، تولمات و ميرزاكوچك در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع شده و داراي 21 هزار هكتار اراضي ملي و حدود سه هزار هكتار اراضي تالابي است.
7296/2007 /