۱۱ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۰۷
کد خبر: 83155504
T T
۰ نفر
جريمه قاچاقچيان در آذربايجان غربي به مرز 600ميليارد ريال رسيد

اروميه- ايرنا- مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي گفت: قاچاقچيان كالا و ارز در اين استان امسال به پرداخت 586 ميليارد و 842 ميليون ريال جريمه محكوم شدند.

محمد اقوامي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان جريمه براي متخلفان سه هزار و 295 پرونده مختومه در حوزه قاچاق كالا و ارز آذربايجان غربي در نظر گرفته شده است.
وي اضافه كرد: قاچاق ارزهاي مختلف از جمله دلار، يورو و لير، كالاهايي نظير سيگار، سوخت، البسه، طلا و زيورآلات، لوازم يدكي خودرو و لوازم خانگي از جمله مهمترين پرونده هاي قاچاق طي اين مدت در آذربايجان غربي به شمار مي رود.
وي بيان كرد: از ابتداي سال جاري سه هزار و 344 پرونده قاچاق به تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي وارد و حدود 99 درصد آنها مختومه شده است.
مديركل تعزيرات حكومتي آذربايجان غربي ادامه داد: ميزان جريمه هاي در نظر گرفته شده براي اين متخلفان علاوه بر كالاهاي ضبط شده از آنان است كه اين كالاها نيز صدها ميليارد ريال قيمت گذاري شده است.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از جمله استان هاي درگير با معضل قاچاق است و سالانه صدها ميليارد ريال كالاي قاچاق در اين استان كشف و ضبط مي شود.
تعزيرات حكومتي مسوول رسيدگي به پرونده هاي قاچاق كالا و ارز، تخلفات بهداشتي، درماني، كالايي و خدماتي است.
8137/7129