۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۴
کد خبر: 83153517
T T
۰ نفر
شبكه مفسدان اقتصادي ارز دولتي در كردستان منهدم شد

سنندج - ايرنا - روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت اطلاعات از انهدام شبكه مفسدان ارز دولتي در استان كردستان و دستگيري 11 عضو آن خبر داد.

به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت اطلاعات، سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان كردستان با هوشياري و اقدامات به هنگام، پيچيده و گسترده اطلاعاتي شبكه‌اي از مفسدان اقتصادي و سوء استفاده كنندگان ارز دولتي را شناسايي، منهدم و 11 نفر از عناصر اصلي آن را دستگير كردند.
در شرايط حساس اقتصادي و لزوم برنامه ريزي دقيق در استفاده از ذخاير ارزي، اين شبكه معادل چهار هزار و 700 ميليارد تومان ارز دولتي را به بهانه واردات كالاهاي ضروري مردم از كشور خارج و در برخي از كشورها سرمايه‌گذاري كرده اند كه با هوشياري سربازان گمنام امام زمان (عج ) در دام افتادند.
اين شبكه، ارزها را با استفاده از كارت‌هاي بازرگاني شركت‌هاي صوري و با جعل پيش‌ فاكتور براي ثبت سفارش واردات كالاهاي ضروري و با پرداخت رشوه از بانك هاي مختلف دريافت كرده و با عدم انجام تعهدات ارزي و استفاده از ترفندهاي مختلف، مانع از اجراي اقدامات قانوني بانك‌ها در پيگيري اعتبارات ارزي شدند.
وزارت اطلاعات به عموم مردم شريف ايران توصيه مي‌كند موارد سوء استفاده مالي به ويژه درحوزه ارز دولتي را از طريق تلفن 113 به ادارات كل اطلاعات استان خود اطلاع دهند تا با اقدام به موقع از گسترش آثار سوء اقدامات مجرمانه جلوگيري شود.
3034/9102

سرخط اخبار استان‌ها