۹ دی ۱۳۹۷، ۲۰:۵۵
کد خبر: 83153019
T T
۰ نفر
زمان بهبودی روابط دنیا با سوریه فرا رسید

تهران - ایرنا - «پیتر فورد» سفیر پیشین انگلیس در سوریه و بحرین روز یكشنبه در پی بازگشایی سفارت خانه های برخی كشورهای عربی در دمشق گفت كه زمان بهبودی روابط كشورها با سوریه و بازگشت این كشور به اتحادیه عرب فرا رسیده است.

به گزارش ایرنا، فورد در گفت و گو اختصاصی با شبكه المیادین افزود:تداوم دشمنی با سوریه برای هیچ كشوری سودی ندارد و كشورهای عربی این موضوع را درك كرده اند.
وی در خصوص آینده موضع قطر در قبال سوریه هم گفت: دوحه در آینده ای بسیار نزدیك موضع خود در قبال دمشق را تغییر خواهد داد.
وی درخصوص موضع عربستان نسبت به این موضوع نیز افزود: عربستان سعودی از مدتی است، تصمیم از سرگیری تدریجی روابط با دمشق را آغاز كرده است.
سفیر پیشین انگلیس در دمشق همچنین در پاسخ به این كه ایا آمریكا می تواند از آغاز روابط كشورهای عربی با سوریه جلوگیر كند، تاكید كرد : آمریكایی ها قدرت كافی برای جلوگیری از آغاز و از سرگیری روابط اعراب با دمشق را ندارند.
فورد به آینده روابط اروپا با سوریه اشاره و با بیان این كه روابط اروپایی ها با سوریه بدون هیچ گونه پیش شرطی رخ خواهد داد، اظهار كرد: روابط اتحادیه اروپا و دمشق تنها مساله وقت است و شاید سال 2019 شاهد بازگشت سفیران انگلیس و فرانسه به دمشق باشیم.
اظهارات سفیر پیشین انگلیس در دمشق در حالی مطرح می شود كه كویت به عنوان سومین كشور حاشیه خلیج فارس پس از امارات و بحرین اعلام كرد كه بزودی سفارتش را در دمشق بازگشایی می كند.
امارات هفته گذشته نیز با انجام مراسمی سفارت خود در سوریه را پس از هفت سال، باز كرد، ساعاتی پس از این اقدام، بحرین نیز از بازگشایی سفارت خانه اش در دمشق خبر داد.
بسیاری از تحلیلگران بازگشت دیپلمات های كشورهای عربی به سوریه را یك پیروزی بزرگ برای این كشور ارزیابی می كنند كه توانست هشت سال در برابر انواع توطئه های كشورهای خارجی ایستادگی كند.
شبس**9363** 1917
۰ نفر