۵ دی ۱۳۹۷، ۱۹:۲۶
کد خبر: 83148802
T T
۰ نفر
ساخت دستگاه مونتاژ برد الكترونيك توسط محققان اروميه اي

اروميه- ايرنا- رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي گفت: دستگاه مونتاژ برد الكترونيك/SMD/ توسط شركت ' مارال روبات صنعت ' از واحدهاي مستقر در پارك علم و فناوري اين استان طراحي و ساخته شد.

حسن حيدري روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: با ساخت اين دستگاه ايران در جمع پنج كشور داراي اين فناوري قرار گرفت و توليد انبوه اين دستگاه مي تواند خروج ارز براي واردات اين محصول را كاهش دهد.
وي ادامه داد: اين دستگاه براي مونتاژ انواع برد الكترونيك به كار مي رود و در صنايع الكترونيك و خودروسازي كاربرد زيادي دارد.
وي با اشاره به اينكه اين محصول نمونه مشابه داخلي در سطح كشور ندارد، بيان كرد: نخستين دستگاه مونتاژ بردهاي / اس ام دي / به سفارش ايران خودرو توسط مهندسان و طراحان يكي از شركت‌هاي دانش بنيان مستقر در اين پارك طراحي و توليد شده و 90 درصد قطعات اين دستگاه ساخت داخل است.
رييس پارك علم و فناوري آذربايجان غربي اضافه كرد: شركت دانش بنيان ' مارال روبات صنعت ' متشكل از نخبگان رشته طراحي ديجيتال، الكترونيك و مكانيك است كه توانسته در راستاي تحقق شعار حمايت از كالاي ايراني، محصولات داخلي توليد كند.
به گزارش ايرنا دستگاه تمام اتوماتيك لحيم كاري CNC از ديگر محصولات شركت دانش بنيان ' مارال روبات صنعت ' است و اين دستگاه مختصات فايل PCB را از نرم افزارهاي طراحي PCB گرفته و پدها را لحيم كاري مي‌كند؛ همچنين اين دستگاه داراي نرم افزار اختصاصي الگوسازي شطرنجي است.
پارك علم و فناوري آذربايجان غربي با هدف بسترسازي براي توليد ثروت از طريق علم و فناوري تاسيس شده است؛ اين نهاد به عنوان يكي از اركان مهم شكل گيري و توسعه اقتصاد دانش بنيان تلاش مي كند تا با استفاده از موقعيت ممتاز همجواري با سه كشور آسيايي و اروپايي و دارا بودن هفت مرز رسمي در سطح كشور به حمايت همه جانبه از شركت هاي مبتني بر دانايي و خلاقيت و جذب سرمايه گذار بپردازد.
مديران اين پارك در تلاش هستند تا زمينه تجاري سازي و بازاريابي ايده هاي نوآورانه و فناورانه را فراهم كنند و نقش كليدي در ياري رساندن به حضور فعال اين شركت ها در سطوح ملي و بين المللي داشته باشند.
9939/2093

سرخط اخبار استان‌ها