۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۱۸
کد خبر: 83140382
T T
۰ نفر
ثبت نام دريافت وام فرهيختگان از ماه آينده آغاز مي شود

تهران- ايرنا- رئيس كميته وام شوراي شهر تهران گفت: ثبت نام از اهالي فرهنگ، هنر و رسانه براي اعطاي تسهيلات پنج ميليون توماني فرهيختگان از ماه آينده آغاز مي شود.

محمدجواد حق شناس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: مبلغ اين تسهيلات 5 ميليون تومان با سود 2 تا 4 درصد است و باز پرداخت آن نيز طي 2 تا 3 سال انجام مي شود.
وي با بيان اينكه اين تسهيلات با هدف كمك مالي هر چند اندك به اهالي هنر و فرهنگ و رسانه داده مي شود، تصريح كرد: متقاضيان مي توانند با در دست داشتن كارت هاي هنري، نويسندگي، خبرنگاري و... به كميته وام شورا مراجعه و مدارك لازم را ارائه و ثبت نام كنند و در ليست انتظار دريافت تسهيلات قرار گيرند.
حق شناس همچنين با بيان اينكه صندوق اعطاي تسهيلات به اهالي فرهنگ، هنر و رسانه در شوراي چهارم با اعتبار 10 ميليارد تومان شكل گرفت، گفت: بخش عمده اي از منابع اين صندوق بدليل عدم بازپرداخت اقساط تسهيلات توسط وام گيرندگان و يا قسط بندي نشدن تسهيلات به صندوق بازنگشته است.
اين مقام مسئول اضافه كرد: ورودي صندوق تسهيلات هم اكنون بين 200 تا 300 ميليون تومان است و تضمين هاي لازم براي بازپرداخت وام از افراد متقاضي گرفته مي شود.
وي همچنين گفت كه پس از روي كارآمدن شوراي پنجم شهر تهران( شهريور 96) و در نخستين جلسه كميته وام مقرر شد كه ثبت نام جديد از متقاضيان انجام نشود و تمام افرادي كه در شوراي قبل در صف انتظار دريافت تسهيلات قرار داشتند در اولويت دريافت وام 5 ميليون توماني قرار گيرند.
به گفته حق شناس، در آغازبكار شوراي پنجم شهر تهران( شهريور 96) حدود يك هزار و 700 نفر در ليست دريافت وام قرار داشتند و نمي شد آنها را حذف و متقاضيان جديد را ثبت نام كرد چرا كه منابع مالي آن وجود نداشت.
وي با بيان اينكه كميته شوراي شهر تهران به ترتيب اولويت و با توجه به منابع صندوق نسبت به ارائه تسهيلات به اهالي فرهنگ، هنر و رسانه اقدام مي كند، خاطرنشان كرد: در ماه هاي اخير تسهيلات مذكور به حدود 60 متقاضي پرداخت شد و تلاش مي شود اين روند تسريع شود.
تهرام/9343 / 1539
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه