۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۴۴
کد خبر: 83139076
T T
۰ نفر
97 درصد پرونده هاي تعزيراتي قم منجربه صدور حكم شد

قم - ايرنا - معاون اجرايي تعزيرات حكومتي قم گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون تعداد چهار هزار و 560 فقره پرونده تخلف صنفي، بررسي و 97 درصد برابر با چهار هزار و 420 مورد مختومه و به صدور حكم منجر شده است.

به گزارش ايرنا، پدرام نيرومند روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار قم در تالار امام جواد(ع) استانداري اظهار داشت: ارزش مجموع جرائمي كه منتهي به محكوميت شده، بالغ بر هشت هزار و 240 ميليارد ريال است.
وي بيان داشت: از كل اين پرونده ها 78 فقره پرونده به ارزش سه هزار و 770 ميليارد ريال مربوط به پرونده هاي احتكار، اختفا و امتناع از عرضه كالا مي باشد.
وي اضافه كرد: از اين تعداد 71 فقره پرونده به ارزش سه هزار و 710 ميليارد ريال منتهي به صدور حكم شده است.
معاون تعزيرات حكومتي قم در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدام هاي كنترلي انجام شده در مورد كالاهاي مصرفي شب يلدا، انجام گشت هاي مشترك و مستمر با مجموعه بازرسي اتاق اصناف و صنعت، معدن و تجارت را از جمله آن ذكر كرد و گفت: نصب برچسب قيمت، ارائه فاكتور خريد و برخورد با گران فروشي از مهمترين اولويت هاي نظارتي به شمار مي آيد.
نيرومند خاطرنشان كرد: بازرسان و كارشناسان خبره‌ در جريان اين گشت ها در صورت مشاهده تخلف بايد ضمن تشكيل پرونده، اصلاح قيمت ها را نيز انجام دهند.
وي يادآور شد: رسيدگي به تخلف ها به شدت پيگيري مي شود و اگر پرونده اي تشكيل شود در دستور كار قرار گرفته و در اسرع وقت بررسي خواهد شد.

** 2 هزار و 290 بازرسي توسط سازمان صنعت و تجارت قم انجام شد
معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نيز در اين جلسه با بيان اينكه 2 هزار و 290 بازرسي از اصناف قم طي 2 هفته گذشته انجام شده است گفت: 154 پرونده با 282 عنوان تخلف به ارزش 123 ميليارد و 279 ميليون ريال تشكيل شده است.
احمد رضا سميعي نسب همچنين با اشاره به آغاز طرح بازرسي ويژه شب يلدا از شنبه هفته جاري اذعان داشت: با توجه به افزايش تقاضا براي خريد آجيل، خشكبار، ميوه و شيريني در بلندترين شب سال، يك طرح نظارتي ويژه به اجرا گذاشته شده كه اولويت اصلي آن كنترل قيمت آجيل، خشكبار و ميوه و تره بار است.
وي با بيان اينكه نرخ سود اين كالاها بايد مطابق فاكتور خريد باشد و بيش از آن تخلف محسوب مي شود، افزود: نرخ سود مصوب براي آجيل و خشكبار 12 درصد، انواع ميوه 30 درصد و شيريني نيز بين 20 تا 30 درصد است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نوسانات قيمت 57 قلم كالاي اساسي در 2 هفته اخير تصريح كرد: از اين تعداد كالا 24 قلم بدون تغيير قيمت و 13قلم نيز روند كاهشي و 20 قلم روند افزايشي بوده است‌.
سميعي نسب گفت: قيمت 16 قلم كالا نسبت به ميانگين كشوري بيشتر، 29 قلم كمتر و 12 قلم كالا نيز با ميانگين كشوري يكسان است.
7403 / 1175

سرخط اخبار استان‌ها