۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 83137131
T T
۰ نفر

ناوگان اتوبوسراني بجنورد نياز به نوسازي دارد

۲۶ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۰
کد خبر: 83137131
ناوگان اتوبوسراني بجنورد نياز به نوسازي دارد

بجنورد- ايرنا- سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بجنورد گفت: هم اكنون تمامي ناوگان اتوبوسراني اين شهر يا فرسوده است و يا در آستانه فرسودگي قرار دارد و نياز به نوسازي دارد.

حميدرضا شافعي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تعداد ناوگان اتوبوسراني اين شهر را 71 دستگاه اعلام كرد و اظهار داشت: از اين تعداد 27 دستگاه در اختيار بخش خصوصي و مابقي در اختيار شهرداري قرار دارد.
وي افزود: برابر مصوبه هيات وزيران عمر اتوبوس هاي درون شهري گازوئيلي حداكثر 10 سال است در حالي كه عمر مفيد اتوبوس هاي بخش خصوصي بجنورد 11 و 12 سال و عمر مفيد اتوبوس هاي دولتي هشت سال است.
شافعي با اشاره به پيگيري براي نوسازي ناوگان، گفت: اعتباراتي از محل سفر رهبري به اين امر اختصاص يافته كه با توجه به نوسانات اقتصادي پيگير افزايش آنها هستيم تا به عنوان پيش پرداخت براي خريد ناوگان جديد اختصاص دهيم.
وي يادآور شد: بر اساس مطالعات طرح جامع ترافيك اين شهر نيازمند 90 دستگاه ناوگان اتوبوسي براي جابه جايي مسافران است.
سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بجنورد از ديگر مشكلات اين سازمان را كمبود نيروي راننده در اين بخش دانست و گفت: با توجه به اينكه حدود 12 نفر از راننده ها در آستانه بازنشستگي قرار دارند لازم است نسبت به جايگزيني مجدد اين نيروها و يا واگذاري به بخش خصوصي اقدام شود.
وي در رابطه با كمبود خدمات ناوگان اتوبوسي در سطح شهر نيز اظهار داشت: هم اينك شبكه موجود پاسخگوي نياز شهروندان در سطح شهر است زيرا كه نمي توان تمام نقاط شهر را با اتوبوس سرويس دهي كرد.
شافعي افزود: در برخي مناطق به علت نبود مسافر كافي و زيرساخت هاي لازم امكان استفاده از سرويس اتوبوسراني وجود ندارد و بايد از تاكسي و يا ون استفاده شود.
وي اظهار داشت: در مناطقي از قبيل گلستان شهر بجنورد نيز تعداد پنج دستگاه اتوبوس براي جابه جايي مسافران در نظر گرفته شده است.
روزانه 35 تا 40 هزار نفر توسط ناوگان اتوبوسراني بجنورد جابه جا مي شوند.
شهر بجنورد، مركز استان خراسان شمالي 210 هزار نفر جمعيت دارد.
ط/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها