۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۵۲
کد خبر: 83135047
T T
۰ نفر
كارت هاي هوشنمد ملي در بندرعباس رايگان تحويل مي شود

بندرعباس- ايرنا- مديركل ثبت احوال هرمزگان گفت: به مناسبت فرا رسيدن هفته ثبت احوال و جشن صد سالگي اين سازمان، كارت هاي هوشمند ملي صادر شده در اداره ثبت احوال بندرعباس به صورت رايگان به افراد متقاضي تحويل مي شود.

به گزارش ايرنا، فرزاد افشاري نژاد روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: كارت هاي صادر شده هوشمند ملي با هدف تشويق و ترغيب افراد و سرعت بخشي در فرآيند دريافت، به اداره ثبت احوال بندرعباس منتقل و هزينه تحويل و فعال سازي آن را به صفر رسانده ايم.
وي بيان داشت: حدود 20هزار كارت صادر شده در ثبت احوال هرمزگان بلاتكليف است كه در صورت طولاني شدن رويه دريافت امحا شده و افراد بايد مجدد هزينه، زمان و فرآيند آن را دوباره طي كنند.
مديركل ثبت احوال هرمزگان اظهارداشت: در ماه هاي گذشته فراخوان هاي متعددي به صورت گروهي و فردي براي دريافت كارت هاي صادر شده بلاتكليف و آماده تحويل در استان و بويژه شهر بندرعباس صادر شد كه هنوز هم تعداد قابل توجهي از مردم براي دريافت كارت هاي خود مراجعه نكرده اند.
افشاري نژاد گفت: اجراي طرح كارت هوشمند ملي از بزرگترين طرح هاي زيرساختي در بدنه اداري كشور است كه اين روند در استان هرمزگان با پيشرفت بالاي 85 درصد در حال اجراست و در زمينه صدور كارت، رتبه نخست كشوري را دارد.
وي اظهاراميدواري كرد: تا پايان سال بتوانيم به عنوان يكي از استان هاي پيشرو، موفق به اجراي كامل اين طرح (كارت هوشمند ملي) باشيم.
اين مسوول يادآورشد: 292 ايستگاه و 35 دفتر پيشخوان ثبت احوال در هرمزگان در كنار اداره هاي ثبت احوال شهرستاني براي ثبت نام كارت هوشمند ملي فعال است كه اين ظرفيت به خوبي جوابگوي نيازهاي واجدان شرايط مي باشد.
جمعيت واجد شرايط دريافت كارت ملي هوشمند هرمزگان يك ميليون و 274 هزار نفر است كه تاكنون براي يك ميليون و 100 هزار نفر كارت صادر شده و يك ميليون نفر نيز كارت خود را تحويل گرفته اند.
170 هزار نفر از واجدان شرايط هرمزگان نيز هنوز هيچ اقدامي براي صدور كارت هوشمند ملي نكرده اند.
درخواست و صدور كارت هوشمند ملي از سال 91 در اين استان آغاز شده و از امسال طرح عملياتي آن آغاز مي شود
به مناسبت سوم دي‌‌ ماه 1297 كه برابر با ثبت نخستين سند ثبت احوال به نام فاطمه ايراني است، به نام روز ملي ثبت احوال نام گذاري شده است.
7195/6048

سرخط اخبار استان‌ها