۲۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۰۷
کد خبر: 83134561
T T
۰ نفر
عمران خان:زمينه مذاكرات آمريكا و طالبان را فراهم كرديم

اسلام آباد - ايرنا -نخست وزير پاكستان گفت كه دولت كشورش براي برقراري مذاكرات صلح افغانستان زمينه گفت و گوي دو جانبه را براي آمريكا با طالبان را فراهم كرد.

به گزارش روز شنبه ايرنا از تلويزيون «جيو پاكستان»، عمران در سفر به ايالت خيبرپختونخوا پاكستان گفت كه واشنگتن پيش از اين، به دولت اسلام آباد فشار وارد كرده و مي خواست كه اقدامات بيشتر انجام دهيم، ولي اكنون از ما مي خواهد تا ما زمينه گفت و گوي طالبان و آنها را فراهم كنيم.
وي اضافه كرد: پاكستان نيز با در نظر گرفتن سخنان دولت آمريكا، زمينه گفت و گوي طالبان با آمريكا را فراهم كرد، كه طي آن ميان دو طرف گفت و گويي صورت گرفت.
عمران خان اضافه كرد: در سخنراني هاي متعدد گفته ام كه، موضوع افغانستان بدون مذاكره و گفت و گو حل نخواهد شد.
نخست وزير پاكستان ادامه داد: امروز پاكستان با ايفا كردن نقش خود، موجب گفت و گوي ميان آمريكا و طالبان افغانستان شد و اگر امنيت در افغانستان برقرار شود، پيشرفت چشمگيري خواهيم داشت.
به گزارش ايرنا، «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا كه بارها پاكستان را به كم كاري در موضوع افغانستان متهم كرده است، اخيرا در نامه اي به عمران خان از وي براي حل مشكلات افغانستان كمك خواست.
«دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا با ارسال نامه اي به «عمران خان» از دولت پاكستان خواست كه در حل و فصل فرآيند صلح افغانستان به آمريكا كمك كند.
اين نامه دقيقا پيش از سفر «زلماي خليل زاد» نماينده ويژه آمريكا براي صلح افغانستان با طالبان به پاكستان و گفت و گوهاي وي با مقامات پاكستاني به دولت اسلام آباد ارسال شد.
به گزارش رسانه هاي پاكستان، «عمران خان» نخست وزير پاكستان دستور داده كه پاسخ درخواست ترامپ از طريق نامه به وزارت خارجه اين كشور تحويل شود.
آساق**6125**1663**

سرخط اخبار جهان