۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۹:۴۷
کد خبر: 83129909
T T
۰ نفر
ايجاد الگوي متناسب با انقلاب اسلامي وظيفه حوزه و دانشگاه است

شيراز-ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان فارس و امام جمعه شيراز، ايجاد الگوي متناسب با انقلاب اسلامي را وظيفه حوزه و دانشگاه دانست و گفت: در 40 سالگي انقلاب بايد براي رفتارهاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي الگويي خاص تعريف كنيم و براي اين مطالبه گري اين 2 نهاد بايد پاسخگو باشند.

به گزارش ايرنا آيت‌الله لطف‌الله دژكام عصر دوشنبه در ديدار با نمايندگان تشكل‌هاي دانشجويي استان فارس در شيراز، از عدالت ‌خواهي به عنوان يكي از دغدغه‌هاي هميشگي اين جنبش‌ها ياد كرد و افزود: دانشگاه و دانشجو در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي نقش بي بديلي ايفا كرده اند و مسير 40 ساله انقلاب با تحمل فراز و نشيب‌هاي بسياري طي شده است.
وي بيان داشت: از اين پس جوانان دانشجو بايد به‌ جاي انتقاد صرف و بدون راهكار، با هدف برطرف كردن ضعف‌ها و مشكلات، اين مسير را ادامه دهند.
امام جمعه شيراز، در نقد مسئولان، خواهان رعايت انصاف و اخلاق شد و گفت: ما با انتقاد موافقيم اما با بي‌اخلاقي نه، چرا كه اساس انقلاب اسلامي بر پايه اخلاق بوده است بنابراين در مورد ضعف‌ها بايد با عينك انصاف و اخلاق به آسيب شناسي پرداخت.
آيت الله دژكام بيان داشت: طي كردن مسير انقلاب كاري دشوار بوده است و همگان بايد بدانند كه راه انقلاب، اتوبان نيست كه طي آن آسان باشد، بلكه اين مسير از سنگلاخ‌هاي ناهموار مي‌گذرد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس، مردم‌سالاري ديني را جزيي جدايي ناپذير از انقلاب اسلامي برشمرد و افزود: اگر جمهوريت را رها كنيم، انقلاب اسلامي نيز دوام نخواهد آورد زيرا حكومت اسلامي، مردم سالارانه است گرچه برخي اصرار دارند جمهوريت آن را ناديده بگيرند.
وي افزود: ما عاشق دموكراسي غربي نيستيم اما چنانچه مي خواهيم در دنيا حرف بزنيم، بايد جمهوريت را حفظ كنيم، جمهوريتي كه امام راحل نيز بر آن تاكيد بسيار مي كرد.
آيت الله دژكام با تاكيد بر اينكه انتقاد بايد در چارچوب اخلاق باشد، عنوان كرد: انقلاب ما در درجه نخست، انقلابي اخلاقي و ارزشي بوده است و اينكه برخي توقع دارند نماينده ولي‌فقيه در تمام‌كارها دخالت كند، منطقي نيست، بلكه همگان بايد در چارچوب مردم‌سالاري ديني، نقش خود را به درستي ايفا كنيم.
7375 /6118

سرخط اخبار استان‌ها