۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۱:۱۸
کد خبر: 83123484
T T
۰ نفر
13 هزار و 500 تن فرآورده خام دامي از اصفهان صادر شد

اصفهان- ايرنا- مديركل دامپزشكي اصفهان گفت: امسال بيش از 13هزار و 500 تن فرآورده خام دامي تحت نظارت هاي بهداشتي دامپزشكي از استان به خارج كشور صادر شد.

شهرام موحدي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: از ابتداي سالجاري تا كنون 26 نوع محصول، شامل انواع فرآورده هاي خام دامي و خوراك دام، طيور به 22 كشور جهان صادر شده است.
وي با بيان اين كه اين محصولات به كشورهاي مختلفي از جمله پاكستان، لبنان، قطر و عراق صادر مي شود گفت: امسال محصولاتي همچون شترمرغ، ماهيان زينتي، كبك و پر شترمرغ نيز به سبد صادراتي پيشين اضافه شده است .
مديركل دامپزشكي اصفهان با اشاره به اين كه ارزش اين صادرات حدود 14 ميليون دلار بوده است ، اضافه كرد: اين استان همچنان رتبه اول صادرات پودر گوشت و آلايش خوراكي مرغ را در كشور به خود اختصاص داده است.
وي اظهار داشت: صادرات محصولاتي همچون روغن خوراكي طيور و آلايش غير خوراكي دام هم افزايش چشمگيري نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
26 نوع محموله و فرآورده هاي خام دامي سال گذشته از استان اصفهان به 22 كشورصادر شد و ويتنام، هنگ كنگ،تركيه، عراق، امارات متحده عربي ، مصر و مالزي از مهمترين كشورهاي هدف اين صادرات بودند.
استان اصفهان داراي بيش از هفت ميليون و 800 هزار راس انواع دام است .
7150 / 6022

سرخط اخبار استان‌ها