۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 83121541
T T
۰ نفر

آلمان با 500 ميليون يورو به جنگ آلودگي هوا رفت

۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۸:۳۵
کد خبر: 83121541
آلمان با 500 ميليون يورو به جنگ آلودگي هوا رفت

تهران - ايرنا - صدراعظم آلمان روز دوشنبه اعلام كرد، دولت برلين 500 ميليون يورو براي اجراي سياست‌ هواي پاك در شهرهاي اين كشور اختصاص داده است.

به گزارش شبكه خبرگزاري فرانسه از برلين، 'آنگلا مركل' گفت: تمام تلاش ما اين است كه با اختصاص اين بودجه بتوانيم هواي پاك را به شهرهاي آلمان باز گردانيم.
دولت آلمان در نظر دارد با برنامه ريزي ميان مدت، تا سال 2030 ميلادي سهم منابع تجديدپذير خورشيدي و بادي را از يك سوم كنوني به 65 درصد افزايش دهد و اختصاص اين مقدار بودجه از سوي مركل، دقيقا در راستاي اين هدف انجام شده است.
در حال حاضر يك چهارم برق آلمان از زغال سنگ قهوه‌اي تامين مي‌شود. زغال سنگ قهوه‌اي آلاينده‌ترين نوع زغال سنگ و علت 20 درصد انتشار گازهاي گلخانه كل كشور است.
با وجود سياست‌هاي محيط زيستي دولت‌ آلمان،توليد برق از زغال سنگ در اين كشور يكي از مسائلي است كه همواره از سوي فعالان مدني با انتقاد جدي مواجه شده است.
همچنين دولت آلمان تصميم دارد تا سال 2020 ميلادي در 20 شهري كه بيشترين ميزان آلودگي را دارند با اجراي طرح‌هاي مختلفي غلظت دي‌اكسيد نيتروژن را تا سقف تعيين شده توسط اتحاديه اروپا كاهش دهد.
افزايش فضاي سبز بويژه در حاشيه مسيرهاي پر رفت‌ و آمد در شهرهاي آلوده ، ايجاد ديوار خزه‌اي در يكي از خيابان‌هاي پر رفت‌ و آمد شهر به طول 10 متر و ارتفاع سه متر از جمله برنامه هاي دولت آلمان است.
خزه از جمله گياهاني است كه ريشه ندارد و آب و مواد مغذي را از باران و هوا جذب مي‌كند.
از ديگر طرح‌هاي دولت آلمان حمايت بيشتر از توليد و رواج مصرف خودروهاي برقي در اين كشور است. دولت آلمان از آغاز سال 2016 ميلادي با پرداخت كمك بلاعوض از خريد خودروهاي برقي و هيبريدي (سوخت دو يا چندگانه) توسط شهروندان اين كشور حمايت مي‌كند.
شبس**اروپام**9041** 1917
۰ نفر