۱۲ آذر ۱۳۹۷، ۸:۴۵
کد خبر: 83120621
T T
۰ نفر
پرونده مسكن مهر در قم به زودي بسته مي شود

قم - ايرنا - مديركل راه و شهرسازي قم با اشاره به ساخت بيش از 43 هزار واحد مسكن مهر در منطقه پرديسان ابراز داشت: تنها 300 واحد از مجموع تعهدات استان باقي مانده است كه به زودي به متقاضيان واگذار مي شود.

به گزارش ايرنا، اداره ارتباطات و اطلاع رساني راه و شهرسازي قم روز دوشنبه اعلام كرد كه حسن صبوري در ديدار فرمانده سپاه قم افزود: پرديسان يكي از نقاطي است كه طي 20 سال گذشته، به اين ظرفيت مناسب از سكونت و ساخت و ساز رسيده و در واقع اين منطقه يكي از مصاديق عمران و آباداني مسكن در استان بوده است.
وي گفت: در اين منطقه سرعت احداث مسكن بسيار بالا بوده و طي 2 دهه، جمعيتي حدود 130 هزار تن در آن ساكن شده اند، اما سرعت خدمات شهري با كندي پيش رفته است و اين ناهماهنگي موجب بروز مشكلاتي براي ساكنان شده است.
پرديسان در منطقه هشتم شهرداري و در جنوب غربي شهر قم واقع شده است، اين منطقه در سال 1377 توسط وزارت مسكن و شهرسازي وقت تاسيس و در سال 1390 به يكي از مناطق شهرداري قم تبديل شد.
صبوري به تغيير سبك زندگي در شهر قم از گذشته تا كنون اشاره كرد و گفت: الگوي شيوه سكونت در اين شهر به سبك آپارتمان نشيني افزايش چشمگيري داشته است و تمايل كمتري براي ساخت و ساز خانه هاي ويلايي وجود دارد.
وي با اشاره به اين كه طي 10 سال گذشته نسبت اجاره نشين ها تغييري نكرده است، خاطرنشان كرد: از سويي طبق نتايج سرشماري سال 1395، در شهر قم تعداد 45 هزار واحد مسكوني خالي گزارش شده است اما از سويي ديگر 15 هزار درخواست جديد مسكن از سوي شهروندان وجود دارد.
وي در ادامه تصريح كرد: مجموعه سپاه در كنار دستگاه هاي اجرايي بخصوص راه و شهرسازي استان، بازوي توانمندي در اجراي طرح هاي عمراني و آباداني تلقي مي شود.
وي اظهار داشت: در طي چهار دهه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي در استان قم طرح هاي عمراني بزرگ و مهمي ايجاد و احداث شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه هم اكنون شاهد خالي يا خلوت شدن محلات مركز شهر هستيم، گفت: ظهور و بروز انقلاب در اين محلات بوده است اما به دليل فرسوده شدن اين بافت ها، شاهد مهاجرت ساكنين اين محلات به مناطق پيراموني شهر از جمله پرديسان هستيم.
مديركل راه و شهرسازي استان قم اضافه كرد: بخش بزرگي از زيرساخت هاي آموزشي، درماني، شهري و غيره در مناطق مركزي شهر وجود دارد و با ايجاد مناطق پيرامون شهر علاوه بر دور شدن ساكنان مركزي شهر، هزينه هاي هنگفت و سنگيني براي تامين زيرساخت ها بر دولت تحميل مي شود.
وي افزود: با توجه به تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب، رئيس جمهوري و وزير راه و شهرسازي سياست هاي بهسازي، ساماندهي و بازآفريني محلات ناكارآمد و فرسوده شهر در اولويت كاري اين وزارتخانه قرار گرفته است.
صبوري تاكيد كرد: بازآفريني و ساماندهي محلات ناكارآمد، موجب بازگشت ساكنان واقعي اين محلات و رونق اقتصادي و كسب و كار مركز شهر مي شود.
وي گفت: سپاه در تعيين سياست ها و اهداف و اجراي طرح هاي بازآفريني و ساماندهي محلات، مي تواند همراه و مشاور خوبي باشد.
فرمانده سپاه امام علي بن ابيطالب(ع) قم نيز در اين ديدار ضمن تقدير از اقدام هاي حوزه راه و شهرسازي استان، اظهار كرد: در بخش عمراني، سپاه از بضاعت خوبي برخوردار بوده و آماده همكاري با دستگاه هاي اجرايي است.
سردار سيد محمد تقي شاهچراغي به نقش شهر مقدس قم در پيروزي انقلاب اسلامي و جايگاه مركزيت تشيع جهان اشاره و تصريح كرد: با دعوت از مسئولان وزارت راه و شهرسازي به استان، فرصت تصويب و تامين مالي طرح هاي كلان و مهم فراهم مي شود و به تبع آن، آباداني و عمران شهر دنبال خواهد شد.
وي در پايان تاكيد كرد: بازآفريني و ساماندهي محلات قديم قم امري ضروري است و دستگاه هاي اجرايي بنا به ماهيت فعاليت هاي خود بايد در تامين آسايش و رفاه ساكنان اين مناطق تلاش كنند.
1175 /

سرخط اخبار استان‌ها