۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83117980
T T
۰ نفر

جشنواره عكس پويش در آستارا خاتمه يافت

۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۲:۱۸
کد خبر: 83117980
جشنواره عكس پويش در آستارا خاتمه يافت

آستارا - ايرنا - جشنواره عكس پويش آستارا كه با هدف انعكاس مشكلات اجتماعي از نگاه دوربين از اواخر مهر ماه آغاز شده بود، با معرفي آثار برتر و تجليل از پديد آورندگان آنها خاتمه يافت.

به گزارش خبرنگار ايرنا معاون سياسي و اجتماعي فرماندار آستارا شامگاه جمعه در اختتاميه جشنواره عكس در سالن معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا گفت: در سال هاي گذشته اين شهرستان در رشته هايي نظير نمايش، موسيقي و عكاسي كارنامه درخشاني داشت و هنرمندان امروز راه گذشتگان را به نيكي ادامه مي دهند.
سامان ساسانيان افزود: برنامه ها و طرح هاي هنري در آستارا باعث تقويت ابعاد مختلف فرهنگي مي شود و بايد دستگاه هاي متولي اجراي چنين برنامه هايي را در دستور كار قرار دهند.
شاپور تشريني رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آستارا نيز در اين آئين گفت: اين جشنواره با مشاركت موسسه مردم نهاد پويش برگزار شد و تعدادي از آثار برتر، از امروز به مدت يك هفته در سالن معراج به نمايش گذاشته شد.
داريوش ملك زاده رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آستارا نيز گفت: 10 سمن در اين شهرستان فعاليت مي كنند و از سمن هاي علاقمند براي فعاليت در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري دعوت مي كنيم.
محسن حامد دبير جشنواره عكس پويش آستارا هم بيان كرد: 117 عكس با موضوعات اجتماعي از 36 عكاس آستارايي به دبيرخانه جشنواره ارسال شده بود.
وي افزود: بر اساس نظر هيات داوران آرش جوهري، جواد پروردگاري و فراز آهنين به ترتيب به عنوان سه عكاس برتر انتخاب و عكس هاي چهار عكاس ديگر نيز شايسته تقدير شناخته شد.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان واقع است و 400 هنرمند در هفت انجمن هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي آن فعاليت مي كنند.
7105 / 7124/2007