۸ آذر ۱۳۹۷، ۲۳:۵۵
کد خبر: 83117402
T T
۰ نفر
ناوشكن بومي جديد به نيروي دريايي ارتش مي پيوندد

شيراز- ايرنا- فرمانده آماد و پشتيباني نيروي دريايي راهبردي ارتش با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران از توانايي كامل در زمينه طراحي و ساخت انواع ناوشكن و رزم ناو برخوردار است، گفت: ناوشكن بومي جديد بزودي در خدمت اين نيرو قرار مي گيرد.

به گزارش ايرنا، امير دريادار دوم افشين اسكندرزاده شامگاه پنجشنبه درآيين گراميداشت هفتم آذر روز نيروي دريايي و تجليل از خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان، ايثارگران و پيشكسوتان اين نيرو در شيراز افزود: قبل از انقلاب اسلامي، وابستگي زيادي در نيروي دريايي به نيروهاي بيگانه داشتيم اما، بعد از انقلاب تاكنون، نه تنها در تعميرات و نگهداري به خودكفايي رسيديم، بلكه به جايي رسيديم كه خودمان ناوشكن و رزم ناو را از صفر تا صد طراحي كرده و مي سازيم.
وي با اشاره به ساخت و بهره برداري از ناوشكن جماران در سال هاي گذشته در داخل كشور گفت: ناوشكن سهند با پيشرفته ترين تجهيزات و سلاح هاي روز دنيا در آينده نزديك به نيروي دريايي مي پيوندد.
فرمانده آماد و پشتيباني نيروي دريايي ارتش در ادامه با اشاره به فرمايش هاي فرمانده معظم كل قوا در ديدار با فرماندهان اين نيرو گفت: در عين حال كه بايد به نيروي انساني كارامد و جوان تكيه كرد، نبايد از تجربيات پيشكسوتان غافل بود،بايد با كسب تجربه و عبرت از گذشته، به آينده اميدوار بود.
در ادامه اين آيين، رئيس نمايندگي نيروي دريايي ارتش در استان فارس از مقاومت 34 روزه تكاوران دلاور نيروي دريايي در دفاع از خرمشهر و عمليات هاي اشكان و شهيد صفري در دوران دفاع مقدس به عنوان سرفصل هاي درخشان عملكرد اين نيرو ياد كرد و گفت: عمليات مرواريد كه در ماه هاي اوليه جنگ در هفتم آذر 59 باعث نابودي كامل نيروي دريايي دشمن در دوران جنگ شد و بعد از آن نيروي دريايي با اقتدار به اسكورت نفتكش ها و پدافند از سكو هاي نفتي پرداخت.
ناخدا دوم نويد فتحي افزود: نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر با ساخت شناورهاي مورد نياز و حضور در درياهاي آزاد و بين المللي نقش موثري در دفاع از منافع كلي كشور دارد و بفرموده مقام معظم رهبري، نيروي دريايي امروز در بسياري از نقاط عالم و در كشور ما يك نيروي راهبردي است، به چشم يك نيروي راهبردي به نيروي دريايي بايد نگريسته شود.
در اين آيين، با اهداي لوح و هدايايي از خانواده شهدا، جانبازان، ايثارگران و پيشكسوتان نيروي دريايي ارتش تجليل شد.
به مناسبت رشادت ها و دلاور مردي هاي نيروي دريايي ارتش در دفاع از جزاير، بندرها، سواحل و درياهاي كشور و به ويژه دفاع از آبادان و خرمشهر و آب هاي نيلگون خليج فارس در دوران جنگ تحميلي و سركوب كردن نيروي دريايي دشمن بعثي و به ويژه حماسه آفريني پرسنل ناوچه موشك انداز پيكان در هفتم آذر سال 59، اين روز با تاييد امام خميني (ره) به عنوان روز نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران نام گرفت.
6122/ 2026

سرخط اخبار استان‌ها