۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۸
کد خبر: 83112976
T T
۰ نفر
تبيين اقتصاد اسلامي از جمله اولويت هاي دانشگاه مفيد قم  است

قم -ايرنا- رئيس دانشگاه مفيد قم، گفت: تبيين اقتصاد اسلامي از جمله اولويت هاي اين دانشگاه است و ما ادعا داريم كه به صورت جدي آن را به عنوان دغدغه اي علمي و دانشگاهي در ايران و جهان اسلام مطرح كرده ايم.

به گزارش ايرنا، سيد مسعود موسوي روز دوشنبه در تالار گفت و گوي دانشگاه مفيد قم در جمع خبرنگاران به مناسبت بزرگداشت دومين سالگرد ارتحال آيت الله موسوي اردبيلي، افزود: علم پويا، پيشرونده و غيرمحدود است و اين باعث شده تا هيچ كس نتواند ادعا كند كه توانسته است به تمام سئوالات پيرامون يك علم پاسخ داده است.
موسوي در ادامه با اشاره به راه اندازي دانشگاه مفيد با رهنمودهاي مرحوم آيت الله موسوي اردبيلي گفت: اسلام ديني براي هميشه تاريخ و داراي نظر و راهكار در تمام ابعاد روابط انساني است بر همين اساس دانشگاه مفيد با دغدغه شناسايي درست اسلام در دوران جديد در قم ايجاد شد.
وي اظهار داشت: اين دين مبين در تمام شئون و ابعاد انساني، اجتماعي و پديده هاي نوظهور دنياي امروز داراي نظر و راهكار است و نياز داريم تا اين ابعاد در قالب مباني علمي و دانشگاهي با عنوان زيست اسلامي تبيين شود.
موسوي با تاكيد بر اينكه دانشگاه مفيد به دنبال ايجاد زمينه پژوهشي و دانشگاهي براي پاسخ گويي به سئوالات و نيازهاي انسان امروز است ادامه داد:اين دانشگاه به عنوان مهمترين ميراث مرحوم آيت الله موسوي اردبيلي پيگير تبديل شدن به
پايگاه مهم علوم اسلامي در كشور و منطقه است.
وي با اشاره به 30 سال فعاليت هاي علمي دانشگاه مفيد اظهار داشت: در زمينه هاي مختلف علوم اسلامي و انساني از جمله اقتصاد اسلامي و حقوقي در سه دهه گذشته پژوهش هاي زيادي در كشور انجام شده كه بسياري از اين تحقيقات ريشه در مطالعات و دستاوردهاي علمي دانش آموختگان و محققان دانشگاه مفيد دارد.
وي ، دستاوردهاي علمي دانشگاه مفيد را بسيار پر بار دانست و گفت: در 2 سال گذشته دانشگاه در ايجاد و ارتقاي كيفي فضاي دانشگاهي گام هاي مهمي برداشته است به گونه كه در رشته هاي علوم اسلامي يكي از بهترين كيفيت هاي آموزشي را از مقطع كارشناسي تا دكترا فراهم كرده است.
موسوي با تاكيد بر اينكه دانشگاه مفيد قم پس از سه دهه فعاليت علمي يكي از بهترين دانشگاه هاي كشور در حوزه علوم انساني است افزود: هم كانون 2 هزار و 400 دانشجو در 7 رشته كارشناسي، 18 رشته كارشناسي ارشد و 7 رشته دكترا در بخش هاي اقتصاد، حقوق، فلسفه، الهيات، علوم سياسي و زبان انگليسي مشغول تحصيل هستند.
موسوي تربيت طلاب مستعد را از جمله دغدغه هاي دانشگاه مفيد دانست و ادامه داد: اين دانشگاه طلاب مستعد علوم ديني كه در مقطع كارشناسي وارد اين دانشگاه مي شوند مورد حمايت علمي قرار مي دهد.
مرحوم آيت الله سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي از مراجع فقيد تقليد پس از يك عمر تلاش علمي، فقهي و سياسي سوم آذرماه 1395 در سن 90 سالگي دار فاني را وداع گفت و در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) به خاك سپرده شد.
وي متولد سال 1304 در اردبيل بود كه پس از شهادت آيت الله بهشتي از سال 1360 تا 1368 به رياست ديوان عالي كشور به عنوان عالي ترين مقام قضايي كشور رسيد.
عضويت در شوراي انقلاب، عضويت در مجلس خبرگان قانون اساسي، نمايندگي دوره اول مجلس خبرگان رهبري، دادستاني كل كشور، رياست ديوان عالي كشور، عضو شوراي عالي قضايي، عضويت در شوراي بازنگري قانون اساسي و مسئوليت اجراي فرمان 6 ماده‌اي حضرت امام راحل از مسئوليت هاي اين مرجع فقيد بود.
همايش بزرگداشت آيت الله موسوي اردبيلي روز پنجشنبه هشتم آذر از ساعت 8:30 تا 12 با حضور شخصيت هاي برجسته حوزوي و همچنين دستيار ويژه رئيس جمهور در امور اقليت هاي ديني در دانشگاه مفيد قم برگزار مي شود.
7404/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها