۲ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۱۲
کد خبر: 83109834
T T
۰ نفر
35 مهندس بسیجی به روستاهای خراسان شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مسئول سازمان بسیج مهندسین كشاورزی و منابع طبیعی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: 35 مهندس كشاورزی به 84 روستای این استان در هفته بسیج اعزام شدند.

زكریا محمدیاران روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح ملی بسیج همگام با كشاورز توسط سازمان بسیج مهندسین كشاورزی و منابع طبیعی با استفاده از ظرفیت اساتید، دانشجویان، دانش آموختگان و پژوهشگران بخش كشاورزی در راستای افزایش عملكرد محصولات و تامین امنیت غذایی اجرا می شود.
وی افزود: افزایش پایدار سطح تولیدات و محصولات كشاورزی از طریق ارتقا و بهره مندی كشاورزان از دانش و تكنولوژی های نوین با بهره گیری از ظرفیت اساتید مهندسان و كشاورزان نمونه بسیجی و گروه های جهادی از دیگر اهداف این طرح است.
وی اظهار داشت: توسعه طرح بسیج همگام با كشاورز نه تنها راندمان تولید را بالا برده بلكه موجب آشنایی كشاورزان با علوم روز می شود.
محمدیاران افزود: در صورتی كه یافته های علمی و تجربیات كشاورزان نمونه، در اختیار آحاد كشاورزان قرار گیرد راندمان تولید در سطح افزایش یافته و فاصله عملكردی جبران خواهد شد كه بسیج برای كمك به دولت و دست یافتن به امنیت غذایی طرح بسیج همگام با كشاورز را اجرایی كرده است.
مسئول سازمان بسیج مهندسین كشاورزی و منابع طبیعی سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: در كشور پنج محصول مهم و استراتژی از جمله گندم مورد اهمیت قرار می گیرد اما در این استان شرایط بومی را در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینه 25 نوع محصول باغی در این استان داریم افزود: خراسان شمالی در بحث انگور در كشور حرفی برای گفتن دارد، این محصول مورد اهمیت مهندسان بسیجی قرار گرفته است.
وی عملكرد گندم در اراضی كشاورزی این استان را دو تا سه تن در هر هكتار عنوان كرد و گفت: اما یك كشاورز نمونه از سطح یك هكتار افزون بر 10 تن گندم برداشت می كند، نحوه كشت، داشت و برداشت این كشاورز باید الگو قرار گیرد.
محمدیاران افزود: مهندسان كشاورزی استان با مركز تحققیات كشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در ارتباط هستند و دوره های آموزشی هر هفته برای آنان برگزار می شود تا دانش انتقال یابد.
وی اظهار داشت: علاوه بر انتقال دانش و تكنولوژی به كشاورزان مهندسانی كه در روستاها حضور می یابند مشكلات و معضلات را نیز برای برطرف شدن به گوش مسئولان خواهند رساند.
خراسان شمالی 344 هزار عرصه كشاورزی دارد كه سالانه بیش از یك میلیون و 500 هزار تن انواع محصول كشاورزی و دامی در این استان تولید می شود.
این استان با جمعیت 863 هزار نفر بیش از 300 هزار نفر بسیجی دارد.
3007/6042

سرخط اخبار استان‌ها