۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 83105647
T T
۰ نفر

نكوداشتي براي قلب خانواده

۲۸ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۰۶
کد خبر: 83105647
نكوداشتي براي قلب خانواده

ايلام - ايرنا - نخستين آيين نكوداشت مادران نمونه ايلام روز دوشنبه به همت بنياد بين المللي مادر در سالن فني و حرفه اي شهر ايلام با شكوهي خاص برگزار شد.

مادرم، بي جهت نيست كه خداوند متعال بهشت را زير پاي تو قرار داده است، بي تو، جسم انسان ساخته نمي‌ شد چراكه تار و پود روحت را از مهرباني بافته ‌اند.
مادر كه باشي اگر شب تا صبح را بيدار مانده باشي يك لبخند كودكانه فرزندت كافي است تا جان دوباره بگيري و از ابتدا آغاز كني، زبان احساست عاشقانه مي شود غمت به غم فرزند و شادي ات به شادي او گره مي خورد.
حال و هواي اين همايش با ساير آئين هاي نكوداشت ديگر بسيار متفاوت و البته احساسي و توام با فضاي نشات گرفته از عظمت و شان والاي مادر بود، همه جمع شده بودند تا در اين آئين بزرگ و باشكوه از شان و مقام مادر بگويند.
بنيانگذار بنياد بين المللي مادر در اين آيين اظهار داشت: اين بنياد با نام مقدس مادر و براي همه مادران جهان شكل گرفته است و با تلاش هاي بنيانگذار آن امروز انديشه هاي جهاني دارد.
غلامرضا محمدي در خصوص راه اندازي اين بنياد تاكيد كرد: تصميم گرفتم به بهانه مناسبت زادروز مادرم، نه تنها براي او كه براي همه مادران جهان كاري كنم، در سال 93 پايه‌ ريزي بنيادي با نام مادر در شيراز را آغاز كردم.
وي اضافه كرد: در واقع يكي از اهداف تاسيس اين نهاد يافتن مادراني در سراسر جهان است تا از آن‌ها قدرداني شود، اين تنها به مكان خاصي محدود نشده بلكه همه مادران دنيا را شامل مي شود، هرگونه تبعيض از لحاظ رنگ، زبان، قوميت و مذهب در اين بنياد ممنوع است.
بنيانگذار بنياد بين المللي مادر يادآور شد: افراد بزرگ بسياري در دنيا وجود دارند ام هيچگاه كسي يادي از مادر نمونه آنان نكرده است؛ غافل از آنكه اين سقوط اخلاقي و چالش هايي كه بخشي از جامعه ما را در بر گرفته، از خانواده بر مي ‌خيزد، خانواده‌اي كه قلب آن، مادر است.
محمدي در خصوص فعاليت هاي برون مرزي اين نهاد بيان كرد: اهداف و شاخص‌هاي اين بنياد تاكنون به 30 زبان زنده دنيا ترجمه شده و مجله پيام مادر به عنوان نشريه اين بنياد نيز به دو زبان فارسي و انگليسي در كتابخانه ملي ايران و كتابخانه ملي كشور سوئد ثبت شده است
وي تصريح كرد: آشنا ساختن بيشتر جامعه به ويژه نسل جوان با جايگاه و نقش والاي مادر و ارتقا و باز آفريني ارزش هاي قداست آميز اين شاهكار خلقت از جهات خانوادگي ، اجتماعي و فرهنگي و آموزش مسئوليت هاي خطير مادري به بانوان جوان از جمله اهداف اين بنياد است.
بنيانگذار بنياد بين المللي مادر افزود: اين بنياد يك مركز فرهنگي بين المللي و غير دولتي است و به هيچ ارگان ، جناح و حزب و گروهي وابسته نيست و از اهداف سياسي به دور است.
استاندار ايلام نيز در اين آئين با گراميداشت مقام والاي مادر از دوران سخت بزرگ شدن خود سخن گفت و بيان كرد: جبران زحمات مادر كاري بسيار مشكل است.
در اين آئين ضمن رونمايي از يادبود بنياد مادر در ايلام از مادران شايسته و نمونه استان تجليل و تقدير شد.
3032/6119