۲۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۴۵
کد خبر: 83101736
T T
۰ نفر
نفرهاي برتر مسابقات بدمينتون قهرماني پسران يزد مشخص شدند

يزد - ايرنا - مسابقات بدمينتون قهرماني پسران استان يزد و انتخابي كشور روز جمعه با حضور 40 ورزشكار از شهرستان‌هاي يزد، بافق، اردكان و تفت در خانه بدمينتون اردكان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين پيكارها زير نظر فدراسيون در رده سني نوجوانان برگزار شد و نفرات برتر به جشنواره استعدادهاي برتر بدمينتون كشور اعزام مي‌شوند.
در پايان مسابقات، ياسين طلايي، عرفان محيطي، محمد سعيد قضاياي زاده، محمدحسين فرج پور، اميرمهدي ذوالفعلي نژاد و علي تجمليان به ترتيب مقام‌هاي اول تا ششم را كسب كردند.
مسابقات جشنواره استعدادهاي برتر بدمينتون در بخش پسران از پنجم الي نهم آذرماه 1397 در شهر رنجان برگزار مي‌شود.
همچنين اين مسابقات در بخش دختران در همين روز با حضور 25 بدمينتون باز از يزد، بافق، اردكان و تفت در سالن شادروان جمال مسعودي اردكان برگزار شد.
در پايان اين پيكارها، يگانه قريشي، مريم زارع شاهي، فاطمه هاتفي، مطهره ميرحسيني، سارا باقريان و فاطمه السادات زرگرچي به ترتيب مقام‌هاي اول تا ششم را كسب كردند و به مسابقات جشنواره استعدادهاي برتر كشور اعزام مي‌شوند.
مسابقات اين بخش از نهم الي 14 آذرماه 1397 در كرج برگزار مي‌شود.
دبير هيات بدمينتون استان يزد گفت: استعداديابي ازجمله فعاليت‌هاي اين هيات است و 500 نونهال و نوجوان دختر و پسر در 10 مدرسه مشغول فراگيري آموزش‌هاي لازم در اين رشته هستند.
علي صبور در حاشيه اين رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: از اين تعداد مدارس ،هفت مورد در مركز استان و بقيه در اردكان، تفت و ابركوه فعاليت دارند.
وي بابيان اينكه مربيان در مدارس استعداديابي در چارچوب برنامه‌هاي فني و فرهنگي، آموزش‌هاي لازم را به افراد ارائه مي‌دهند، بر گسترش فعاليت‌ها تا پايان سال 1397 در بقيه شهرستان‌ها خبر داد.
دبير هيات بدمينتون يزد، آمار ورزشكاران اين رشته را كه به‌صورت تفريحي در استان فعاليت مي‌كنند حدود 2 هزار نفر ذكر كرد و يادآور شد: حدود 500 نفر نيز طبق مقررات زيرپوشش بيمه ورزشي قرار دارند.
صبور، مهم‌ترين مشكل را، كمبود بودجه براي اعزام گروه ، ميزباني مسابقات و برگزاري دوره‌هاي آموزشي و دانش‌افزايي ذكر كرد و همكاري خيران و حاميان مالي را دراين‌ارتباط خواستار شد.
مركز شهرستان 98 هزارنفري اردكان در 60 كيلومتري شمال شهر يزد قرار دارد.
استان يزد با يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت 48 هيات ورزشي و 65 هزار ورزشكار زيرپوشش بيمه دارد.
7536/ 2047/