۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۱۱:۵۵
کد خبر: 83099274
T T
۰ نفر
گروه طالبان حملاتش را درغزنی افغانستان از سرگرفت

كابل - ایرنا - منابع محلی از شهرستان «جاغوری» در استان «غزنی» خبر می دهند كه گروه طالبان بار دیگر روز چهارشنبه به بخش هایی از این شهرستان حمله كردند و درگیری بین مهاجمان و نیروهای پلیس و مردم ادامه دارد و كماندوهای اعزامی به منطقه هنوز فرمان حمله دریافت نكرده اند.

به گزارش ایرنا، یكی ازمقامات پلیس غزنی كه نخواست نامش برده شود به ایرنا گفت كه گروه طالبان این بار از مسیر «تنگی لرگه» ، «زیرك» و «داوود» وارد محدوده شهرستان جاغوری شدند و در منطقه «دشت خاك ریز» با نیروهای پلیس و مردمی درگیر هستند.
وی گفت كه نیروی ویژه ارتش و امنیت ملی كه روز دوشنبه برای دفاع از مردم وارد منطقه شده اند در مقر فرمانداری بسر می برند و هنوز وارد درگیری با طالبان نشده اند.
به گفته وی این نیروهای ارتش در پاسخ به نمایندگان مردم كه از علت عدم حضور آنها در میدان درگیری سوال می كنند ، اعلام كرده اند كه هنوز از مركز به آنها دستور جنگ داده نشده است.
امروز وزارت دفاع افغانستان ، بدون اشاره به تكرار درگیری در غزنی اعلام كرد كه در حملات هوایی در مركز استان «اُروزگان» 21 تن از اعضای طالبان كشته و 16 تن دیگر زخمی شدند.
در اطلاعیه این وزارتخانه آمده است كه این عملیات در منطقه «چپه خاك» و «نچین» در اطراف شهر «ترینكوت» مركز استان اروزگان اجرا شد.
دفتر مطبوعاتی لشكر «209 شاهین» در شمال افغانستان نیز اعلام كرد كه در درگیری بین نیروهای دولتی افغانستان با طالبان در شهرستان «قیصار» استان «فاریاب» 24 عضو طالبان كشته و 19 تن دیگر زخمی شدند.
وزارت كشور افغانستان هم اعلام كرده است كه شب گذشته افراد طالبان به پاسگاه نیروهای پلیس در شهرستان «میزان» در استان «زابل»در جنوب این كشور حمله كرده اند كه در جریان تبادل آتش هشت تن از افراد طالبان كشته و 11 تن دیگر زخمی شدند و در این حمله دو پلیس نیز كشته شده اند.
از استان «فراه» در غرب افغانستان هم گزارش رسیده است كه در نتیجه سقوط یك پاسگاه ارتش در شهرستان «بالابلوك» ، شش سرباز كشته و چهار تن دیگر به اسارت گروه طالبان در آمده اند.
«شاه محمود نعیمی»، معاون شورای استانی فراه به رسانه‌های محلی گفته است كه این رویداد شب گذشته در منطقه‌ «گرانی» شهرستان بالابلوك رخ داد و طالبان تمام تجهیزات نیروهای امنیتی این پاسگاه را با خود برده‌اند.
«هرات» استانی در شمال غرب افغانستان هم بدون حادثه نبود و نیروهای پلیس امروز از كشف و خنثی سازی یك بمب جاسازی شده در باغچه مقابل مسجد «جوادیه» در شهر هرات مركز این استان خبر دادند.
اداره امنیت ملی افغانستان هم روز چهارشنبه با ارسال اطلاعیه ای برای ایرنا اعلام كرد كه هشت تن از اعضای گروه تروریستی طالبان و داعش را در شهر كابل همراه با تعدادی سلاح و مهمات دستگیر كرده است.
این اطلاعیه افزوده است كه این افراد برای انجام حملات تروریستی وارد شهر كابل شده بودند و درادامه از «محمدرحیم»، « شرف ‌الدین»، «فرید احمد»، «حبیب الرحمن»، «محمد موسی» به عنوان اعضای طالبان و سه تن از اتباع خارجی به نام های «نورالله» از تركیه، «نورمحمد»از تاجكستان و «محمد افضل» از پاكستان به عنوان اعضای دستگیر شده داعش نام برده است.
آساق*291*1104**1337

سرخط اخبار جهان