۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۸:۱۷
کد خبر: 83083030
T T
۰ نفر
صادرات محصولات فولادی از آران و بیدگل 10 برابر شد

كاشان - ایرنا - فرماندار آران و بیدگل گفت: صادرات محصولات فولادی از این شهرستان به مقصد سایر كشورها در 6 ماهه نخست امسال 10 برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل بایبوردی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از یك مجتمع تولیدی در آران و بیدگل بیان كرد: نزدیك به 40 میلیون دلار محصولات فولادی در 6 ماهه نخست سال جاری از این شهرستان به مقصد سایر كشورها صادر شد.
وی یادآور شد: صادرات محصولات فولادی از شهرستان آران و بیدگل در مدت مشابه سال گذشته نزدیك به چهار میلیون دلار بود.
فرماندار آران و بیدگل با اشاره به تك محصولی بودن بعنوان تهدیدی برای صنعت این شهرستان افزود: فولاد جزو صنایع مادر محسوب می شود كه می تواند بیش از یك هزار و 200 صنعت و حرفه وابسته را نیز به تحرك وادار كند.
وی عنوان كرد: می توان با برنامه ریزی دقیق، صنایع وابسته و پایین دستی صنعت فولاد را نیز در آران و بیدگل مستقر كرد چرا كه زمینه برای راه اندازی شهرك صنایع فلزی در این شهرستان وجود دارد.
بایبوردی ادامه داد: صنایع فولادی زمینه ساز اشتغال بیشتر دانش آموختگان دانشگاهی است و گسترش آن می تواند توسعه اقتصادی شهرستان آران و بیدگل را به همراه داشته باشد.
وی با تاكید بر لزوم تقویت ارتباط بین صنعت و دانشگاه برای كاستن از تهدیدها اضافه كرد: هدایت دانش آموختگان دانشگاهی به سوی راه اندازی شركت های دانش بنیان، فعالیت در واحدهای فناور و بهره گیری از دانش متخصصان می تواند به توسعه تولید فولاد در شهرستان آران و بیدگل كمك شایانی كند.
به گزارش ایرنا، میزان تولید فولاد در كشور روند رو به رشدی را در پیش گرفته و بر اساس راهبردهای مدون دولت تدبیر و امید بیش از 20 میلیون تن ظرفیت جدید تولید فولاد خام از رهگذر طرح های توسعه ای در دست اجراست كه تا پایان سند چشم انداز 20 ساله این رقم باید به 55 میلیون تن برسد.
مجتمع فولاد كویر در این میان تنها واحد واقع در شهرستان آران و بیدگل است كه با ظرفیت تولید 350 هزار تن فولاد در سال 1386 راه اندازی شد و با فعالیت خط دوم، به ظرفیت اسمی 900 هزار تن در سال رسید.
نزدیك به 800 واحد صنعتی در شهرستان آران و بیدگل وجود دارد كه 600 واحد در زمینه تولید فرش ماشینی فعالیت می كنند.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیك به 6 كیلومتری كاشان و 215 كیلومتری شمال اصفهان واقع است.
7472/8123

سرخط اخبار استان‌ها