۵ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۵۶
کد خبر: 83080266
T T
۰ نفر
هزينه هاي جانبي عامل گراني ميوه در همدان است

همدان - ايرنا - رئيس اتحاديه صنف بارفروشان ميوه و تره بار همدان گفت: دلال ها و واسطه ها عامل گراني ميوه در اين استان نيستند بلكه هزينه هاي جانبي موجب افزايش قيمت اين محصولات در سطح بازار شده است.

سيدعلي اصغر وفا روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با ايرنا اظهار داشت: هزينه هاي حمل و نقل بار، اجاره مغازه، ماليات و عوارض موجب افزايش قيمت ميوه در همدان شده است.
وي اضافه كرد: كرايه حمل و نقل ميوه از ميادين بار به داخل شهر كمتر از 150 هزار ريال نيست و همين موضوع از علت هاي گراني ميوه محسوب مي شود.
وفا با بيان اينكه بيشتر مغازه هاي صنف ميوه فروشان اجاره اي است و دست كم ماهيانه 30 ميليون ريال اجاره پرداخت مي كنند، افزود: ميوه فروشان به ناچار قيمت ها را افزايش مي دهند تا پاسخگوي هزينه هايشان باشند.
رئيس اتحاديه صنف بارفروشان ميوه و تره بار همدان گفت: دلال و واسطه از هر كيلو ميوه 2 هزار ريال سود مي برد و نمي توان آنها را عامل گراني به حساب آورد.
وي خاطرنشان كرد: روزانه ميوه تازه به وفور وارد ميدان بارهاي قديم و آزادي همدان شده و با قيمت ارزان توزيع مي شود.
به گزارش ايرنا، در هفته هاي اخير گراني ميوه موجب نارضايتي برخي از مردم همدان شده است و در اين بين عده اي هزينه هاي جانبي و برخي ها وجود دلال ها و واسطه ها را عامل بروز اين مشكل معرفي مي كنند.
7527/2090

سرخط اخبار استان‌ها