۲۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴
کد خبر: 83071677
T T
۰ نفر
دولت آرژانتين نگران تورم 50 درصدي است

مادريد - ايرنا - يك روزنامه آرژانتيني نوشت: دولت 'بوئنوس آيرس' نگران است تبادلات تجاري با دلار و افزايش قيمت ها باعث افزايش تورمبه 50 درصد در اين كشور شود.

به گزارش روز شنبه روزنامه ' ' نوشت : دولت و بانك مركزي آرژانتين نگراني‌ خود را از نرخ تورم ماه سپتامبر ابراز داشته و بر اين عقيده بودند كه هزينه ها براي اقتصاد كشور و مردم بسيار زياد است .
بانك مركزي آرژانتين ضمن اشاره به اينكه عواقب اين تورم ، بيشتر بر روي كلان شهر بوئنوس آيرس تاثير خواهد داشت، معتقد است كه فشار تورم توقف ناپذير بوده ، نرخ تورم در ماه اكتبر بسيار بالا خواهد بود و تا پايان سال جاري ميلادي ، جايي‌ براي اميدواري وجود ندارد.
به گفته بانك مركزي ، حقوق و دستمزدها ، نرخ بازپرداخت و مبادله ، بر روي تورمي كه در راه است تاثير خواهند داشت.
دولت آرژانتين اعتراف كرده است كه چشم اندازها اميدوار كننده نيستند و به ارزش دلار در برابر پزو و قيمت ها به عنوان مهمترين ريسكي‌ كه اقتصاد آرژانتين در حال حاضر با آن روبرو است ، اشاره كرد .
دولت آرژانتين بيش از هر زمان ديگر تحولات و روند سياست اقتصادي براي ماه هاي آينده را با نگراني دنبال مي‌ كند و در اين راستا دلايلي وجود دارد. اقتصاد آرژانتين در نقطه اي قرار دارد كه هيچ يك از اقتصاد دانان و مسئولين حزب حاكم تصور آن را نمي‌ كرد.
دولت در اين رابطه ، هدف اصلي‌ خود را با يك نرخ تورم يك رقمي‌ تعيين كرده بود . دولت «مائوريسيو ماكري» رئيس جمهوري قصد دارد به نحوي از اين مشكل خارج شود كه راه حل آن پيشتر در هيچ برنامه اي پيش بيني نشده بود .
به گزارش ايرنا، آرژانتين به عنوان يكي از اقتصادهاي نوظهور جهان اخيرا با چالش هاي جدي اقتصادي و مالي روبرو شده كه اتخاذ نكردن تدابير كارآمد مي تواند منجر به بروز بحران در اين كشور شود.
كاهش ارزش 'پزو' (واحد پول آرژانتين) در حالي اخيرا تا بيش از 50 درصد رسيده كه دولت براي حل اين معضل سود بانكي را به 60 درصد افزايش داد.
پزو از ابتداي سال جاري ميلادي تاكنون 53 درصد از ارزش خود را از دست داده است. در ابتداي سالجاري هر دلار آمريكا با 18 پزو مبادله مي شد كه اين رقم اكنون به 39.87 پزو رسيده است.
آرژانتين به عنوان سومين اقتصاد بزرگ آمريكاي لاتين و دومين اقتصاد بزرگ آمريكاي جنوبي، در سال 2018 (1397) به دليل مواجهه با بحران كاهش شديد ارزش واحد پولي اش با شرايط اضطراري روبرو شده است.
اروپام *5*491** 9234** 1546

سرخط اخبار جهان