۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۲۰
کد خبر: 83071190
T T
۰ نفر
آمریكا، ژاپن و كره جنوبی خواهان حفظ تحریم های كره شمالی شدند

پكن- ایرنا- وزرای دفاع آمریكا، ژاپن و كره جنوبی در نشستی خواهان حفظ تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه كره شمالی تا خلع سلاح كامل این كشور شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری كیودو، 'تاكه‌شی ایوایا' وزیر دفاع ژاپن روز جمعه اعلام كرد در این نشست كه در حاشیه اجلاس 'آ.سه.آن' در سنگاپور برگزار شد با 'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریكا و 'جئونگ كیونگدو' وزیر دفاع كره جنوبی بر سر خلع سلاح كره شمالی و همچنین جلوگیری از انتقال كالا با كشتی به پیونگ یانگ به توافق رسیده اند.
این نشست سه جانبه پیش از نشست احتمالی دوم 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریكا و 'كیم جونگ اون' رهبر كره شمالی كه ترامپ ادعا كرده است در آینده نزدیك اجرایی خواهد شد برگزار شده است.
ایوایا در این نشست به همتایان آمریكایی و كره ای خود گفته است: 'ما می خواهیم امیدوار باشیم، اما باید با دقت پیشرفت های مربوط به انحلال هسته ای كره شمالی را رصد كنیم.'
وزیر دفاع ژاپن در این نشست پیشنهاد كرده است سه كشور تلاش‌های مشتركی برای تضمین اجرای قطعنامه های شورای امنیت علیه كره شمالی صورت دهند.
'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریكا نیز تاكید كرده است جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها توسط كره شمالی به دستاوردهای بیشتری در مذاكرات منتهی خواهد شد.
وزیر دفاع كره جنوبی نیز گفته است سئول خواهان كمك به تلاش‌های ژاپن و ایالات متحده برای خلع سلاح شبه جزیره است.
این نشست در شرایطی است كه شبه جزیره كره بعد از نشست سران دو كره و همچنین نشست سران امریكا و كره شمالی دوران نسبتا ارامی را سپری می كند اما به نظر می رسد تهدیدات این سه كشور علیه كره شمالی بار دیگر واكنش پیونگ یانگ را به دنبال خواهد داشت.
**آساق**1904**

سرخط اخبار جهان