۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83069804
T T
۰ نفر

قايقران مهابادي به كاپ جهاني آمريكا دعوت شد

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۶
کد خبر: 83069804
قايقران مهابادي به كاپ جهاني آمريكا دعوت شد

مهاباد- ايرنا- رييس اداره ورزش و جوانان مهاباد گفت: «احمد احمدي»، قايقران ملي پوش مهابادي از سوي فدراسيون جهاني قايقراني براي حضور در كاپ 2 جهاني آمريكا دعوت شد.

قرني مصطفي پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: كاپ هاي جهاني قايقراني بادباني با حضور بهترين سيلورها در 10 كلاس المپيكي برگزار مي شود و قايقرانان بر اساس رنكينگ فدراسيون جهاني با دعوتنامه در اين مسابقات حاضر مي شوند.
وي ادامه داد: احمد احمدي، سيلور كشورمان هم در كلاس «FINN» اين رقابت ها از سوي فدراسيون جهاني بادباني (ISAF) دعوت شده است.
مصطفي پور اضافه كرد: كاپ 2 جهاني سال 2019 از هفتم تا 20 بهمن سال جاري با حضور 40 ورزشكار اول دنيا و مدال آوران قهرماني جهان، كاپ جهاني و بهترين رنكينگ در 10 كلاس المپيكي بادباني در ايالات ميامي آمريكا برگزار خواهد شد.
وي اظهار داشت: اين قايقران شايسته مهابادي كه خود را براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك 2020 توكيو آماده مي كند، پس از كسب نتايج مناسب در مسابقات گذشته از سوي فدراسيون جهاني بادباني براي حضور در كاپ ميامي دعوت شده است.
رييس اداره ورزش و جوانان مهاباد يادآور شد: كاپ هاي جهاني در سه دور به ميزباني ژاپن، آمريكا و ايتاليا برگزار مي شود و «مارسي» فرانسه نيز به عنوان ميزبان كاپ چهارم يا كاپ فينال انتخاب شده است.
به گزارش ايرنا، احمد احمدي متولد 1369 در مهاباد و نفر اول آسيا در رنكينگ المپيكي است و سابقه 9 سال عضويت در تيم ملي قايقراني بادباني و مقام هشتم كاپ جهاني 2016 چين را در كارنامه خود دارد.
قايقراني بادباني يكي از رشته‌هاي قايقراني است كه در درياها و رودخانه‌ها انجام مي‌شود؛ مسير رقابت هاي قايق‌هاي بادباني در درياست و هدف اصلي اين است كه ورزشكاران به شكل يك مثلث مسير مسابقه را در كمترين زمان و با كمترين امتياز منفي طي كنند.
قايقراني بادباني يكي از ورزش‌هاي بازي‌هاي المپيك نيز به شمار مي رود و از بازي‌هاي المپيك تابستاني 1900 ميلادي تاكنون به طور مرتب برگزار شده است.
9903/6185/3072
۰ نفر