۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۱۸:۲۵
کد خبر: 83069619
T T
۰ نفر
آمریكا در سوریه تروریست استخدام می كند

دمشق- ایرنا- رسانه های سوریه اعلام كردند آمریكا در سوریه با حقوق ماهیانه 600 دلار ،تروریست استخدام می كند.

به گزارش ایرنا، رسانه های سوریه روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه اعلام كردند كه نظامیان آمریكایی از 20 روز پیش طرح گسترده ای را در اردوگاه الركبان در استان 'حمص' برای جذب جوانان ساكن آن با حقوق ماهیانه 600 دلار آغاز كرده اند.
این جوانان با پوشیدن لباس نظامیان آمریكایی در اردوگاه التنف آموزش نظامی می بینند.
خبرگزاری اسپوتنیك نیز در این باره نوشت: این اقدام آمریكا نشان می دهد كه واشنگتن قصد دارد به جای خروج نیروهای خود از سوریه آن ها را در این كشور تقویت كند.
برخی از رسانه ها اعلام كرده اند كه آمریكا می خواهد از این افراد برای ایجاد یك كمربند امنیتی در اطراف پایگاه نظامی خود در التنف و اردوگاه الركبان استفاده كند.
پیش از این برخی منابع از توافق روسیه و آمریكا برای تعطیلی اردوگاه الركبان كه حدود 80 هزار آواره سوری در آن زندگی می كنند، خبر داده بودند.
براساس این توافق، قرار بود افراد این اردوگاه به شهرها و روستاهای خود در مناطق مختلف سوریه بازگردند.
روسیه و آمریكاتوافق كرده بودندكه گروه های تروریستی مورد حمایت واشنگتن در داخل و اطراف پایگاه التنف نیز به جرابلس در شمال سوریه منتقل و این پایگاه آمریكایی تعطیل شود.
در این پایگاه علاوه بر آمریكایی ها نظامیان انگلیسی و نروژی نیزحضور دارندكه هركدام از چند گروه تروریستی مانند نیروهای احمد العبدو، مغاویر الثوره، اسود الشرقیه و شهدای القریتین حمایت می كنند.
اردوگاه الركبان در300كیلومتری جنوب شرق شهر 'حمص' در سال 2014 در نزدیكی مرز اردن و در كنار پایگاه نظامیان آمریكا برپا شد.
حدود 80 هزار نفر كه بیشتر آن ها تروریست ها و خانواده های آنها هستند، با حفاظت آمریكا در این اردوگاه ساكن شده اند.
شبك**خاورم**8005**1708

سرخط اخبار جهان