۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۵۵
کد خبر: 83068276
T T
۰ نفر
تيم كي روش پايين ترين رتبه مالكيت توپ جام جهاني را كسب كرد

تهران- ايرنا- فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) گزارش فني خود را از جام جهاني 2018 روسيه منتشر كرد و در فهرست كليدي ترين نكات اين گزارش، تيم ملي ايران با 33 درصد مالكيت توپ، پايين ترين رتبه را در بين 32 تيم حاضر در اين رويداد به خود اختصاص داد.

به گزارش ايرنا، خبرگزاري رويترز روز سه شنبه نوشت: با گذشت سه ماه از برگزاري موفقيت آميز جام جهاني 2018، اعضاي اصلي كميته برگزاري اين تورنمنت و مقامات فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) به همراهي چندين مقام بلندپايه ورزش قطر براي استفاده از تجربيات روسيه، در اجلاسي 2 روزه در زوريخ گردهم آمدند.
با اتمام اين اجلاس كميته فني فيفا گزارش كاملي از آمار كلي بدست آمده از جام جهاني 2018 منتشر كرده است كه در فهرست زير به تعدادي از نكات كليدي مندرج در گزارش مذكور اشاره شده است:
* تيم ملي روسيه به عنوان يكي از پايه هاي مرحله يك چهارم نهايي، به ازاي هر 4.5 ضربه در چارچوب، يك مورد را به گل تبديل كرده است؛ آماري كه آنها را به تاثيرگذارترين تيم از اين حيث بدل كرده است. تيم هاي فرانسه (6)، كلمبيا (6.5)، ژاپن (6.7) و بلژيك (6.7) در رتبه هاي بعدي قرار گرفتند.
در اين بين، تيم ملي آلمان از اين حيث كم اثرترين تيم جام شناخته شد، آنها براي هر گل به 36 ضربه به سمت دروازه حريفان نياز داشتند و مكزيك هم با ميانگين 20 ضربه بالاتر از آلمان جاي گرفت.

** اسپانيا با وجود اينكه در مرحله يك هشتم از گردونه رقابت ها كنار رفت؛ با ميانگين 69 درصد، بالاترين ميزان مالكيت توپ را از آن خود كرد.
آلمان (67 درصد)، آرژانتين (64) و عربستان سعودي و سوئيس به صورت مشترك (58 درصد) در رده هاي بعدي قرار گرفتند.
اين در حالي است كه فرانسه قهرمان از اين حيث با 49 درصد، در جايگاه نوزدهم جاي گرفت؛ كرواسي كه عنوان نايب قهرماني را از آن خود كرد 56 درصد و تيم هاي انگليس و بلژيك هم هر كدام 53 درصد مالكيت توپ را در اختيار داشتند.
در اين بين، تيم ملي فوتبال ايران با 33 درصد مالكيت توپ، در آخرين رتبه در بين 32 تيم حاضر در جام جهاني روسيه جاي گرفت.

* از هر 29 ضربه كرنر، يك مورد تبديل به گل شده است؛ آماري كه به شكلي چشمگير نسبت به دروه هاي قبل افزايش يافته است؛ در واقع اين آمار براي جام جهاني 2014 و 2010 به ترتيب 36 و 61 بوده است.

*تيم هاي بيست و يكمين دوره جام جهاني در مقايسه با دوره هاي پيشين، از لحاظ دفاعي متراكم تر عمل كردند؛ به عبارت بهتر به طور ميانگين فاصله مابين عمقي ترين لايه دفاعي يك تيم با پيشتازترين لايه هجومي همان تيم در حالت بدون توپ، 26 متر گزارش شده است.

** در مقايسه با جام جهاني 2010، ضربه هاي نواخته شده از بيرون محوطه جريمه 32 درصد كاهش يافته است و براساس گزارش مذكور؛ اين كاهش به طور محسوس به «دفاع فشرده و متراكم» تيم ها مربوط مي شود.
با اين حال، بازده كلي ضربه هاي خارج از محوطه جريمه بهبود يافته است؛ در واقع از هر 29 ضربه خارج از محوطه جريمه يك ضربه تبديل به گل شده است، اين در حالي است كه در جام جهاني 2014 برزيل، اين آمار يك گل به ازاي هر 42 ضربه راه دور بوده است.

**بازيكنان تيم ملي صربستان با ميانگين 113 كيلومتر، بيشترين مسافت را در بين تيم هاي حاضر در جام جهاني پيمودند؛ تيم ملي آلمان با 111.9 كيلومتر و روسيه با 110.7 كيلومتر در رتبه هاي دوم و سوم جاي گرفتند.
براساس گزارش فني فيفا، تيم ملي فرانسه كه جام جهاني را براي دومين بار به پاريس برد، با ميانگين 101 كليومتر در هر بازي در رتبه 28 جاي گرفت و تيم هاي آرژانتين، نيجريه، مكزيك و پاناما 4 تيمي هستند كه به ازاي هر بازي كمتر از 100 كيلومتر دويده اند.
ورزشي**3991**9129

سرخط اخبار ورزش