۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83050627
T T
۰ نفر

خط هوايي عربستان به اربيل برقرار شد

۹ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83050627
خط هوايي عربستان به اربيل برقرار شد

اربيل – ايرنا- شركت هواپيمايي عربستان سعودي پروازهاي خود را از جده به اربيل در منطقه كردستان عراق و بالعكس آغاز كرد.

به گزارش ايرنا، شركت هواپيمايي عربستان سعودي صبح روز دوشنبه پروازهاي خود به اربيل را آغاز كرده و براساس برنامه اعلام شده مقرر شده است در هفته سه پرواز مستقيم از جده به اربيل و بالعكس انجام شود.
«صالح بن نصر» رئيس شركت هواپيمايي عربستان سعودي كه در راس هياتي با پرواز امروز صبح وارد اربيل شد در كنفرانسي مطبوعاتي هدف از انجام اين پروازها را توسعه روابط با اقليم كردستان عراق عنوان كرد.
وي افزود: شركت هواپيمايي عربستان سعودي با 150 فروند هواپيما و پرواز به 100 نقطه از جهان درصدد توسعه اين پروازها مي باشد.
صالح بن نصر تاكيد كرد كه با انجام پروازهاي اربيل روابط اقتصادي و سياسي عربستان سعودي بااقليم كردستان عراق توسعه خواهد يافت.
«تلار فايق» مديركل فرودگاه اربيل نيز طي سخناني با تاكيد بر آمادگي اقليم براي توسعه روابط با عربستان سعودي تاكيد كرد كه هماهنگي هاي لازم براي پرواز خطوط هوايي عربستان سعودي به اربيل تمام شده و از اين به بعد هر هفته سه پرواز از جده به اربيل و بالعكس انجام خواهد شد.
وي در ادامه اظهار داشت: هم اكنون 10 خطوط هواپيمايي در هفته 295 پرواز به اربيل انجام مي دهند.
وزير شهرداري اقليم كردستان عراق نيز پروازهاي هوايي را يكي از نشانه هاي روابط خوب دانست و تاكيد كرد كه در اقليم كردستان عراق فرصتهاي مناسبي براي سرمايه گذاري سرمايه گذاران سعودي وجود دارد كه مي توانند در اين بخش سرمايه گذاري كنند.
وي حوزه هاي صنعتي و گردشگري را از مهمترين زمينه هاي سرمايه گذاري در اقليم دانست و اظهار اميدواري كرد كه آغاز پروازهاي هواپيمايي سعودي به اربيل عاملي در توسعه روابط اربيل و عربستان سعودي باشد.
خاورم**351**4**

سرخط اخبار جهان