۸ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۳۷
کد خبر: 83049321
T T
۰ نفر
گیاهان دارویی از ظرفیت های اولویت دار خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی گفت: ظرفیت ها و توانمندی های كشاورزی استان های كشور براساس سیاست وزارت جهاد كشاورزی اولویت بندی شده كه یكی از ظرفیت های خراسان جنوبی گیاهان دارویی است.

احمد بیكس روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به افرادی كه در زمینه مشاغل خانگی گیاهان دارویی فعال هستند، پیشنهاد كرد به سمت صنایع فراوری روی بیاورند.
وی افزود: سرمایه گذارانی كه برای راه اندازی صنایع تبدیلی و فراوری محصولات كشاورزی در استان اقدام كنند صد درصد حمایت مالی می شوند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر سه كارگاه صنعتی در شهرستان های قاینات، سربیشه و طبس در زمینه تولید و فراوری عرقیات گیاهی فعال است.
وی با بیان اینكه صد درصد این كارگاه ها دارای مجوز هستند گفت: امسال 732 تن عرقیات گیاهی به ارزش هفت میلیارد و 772 میلیون ریال در كارگاه های فراوری استان تولید می شود.
بیكس با اشاره به اینكه عرقیات چهل گیاه، آویشن، بابونه، نعنا و گلاب در استان تولید می شود افزود: این عرقیات تاكنون صادرات خارجی نداشته است اما به استان های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، تهران و اصفهان ارسال می شود.
وی بیان كرد: 32 نفر به صورت مستقیم در سه كارگاه فراوری محصولات گیاهی طبیعی استان مشغول به كار هستند و خراسان جنوبی دارای 800 گونه گیاهی دارویی است كه در این زمینه در بخش های مختلف اشتغال زیادی ایجاد شده است.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد كشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: علاوه بر محصولات استراتژیك استان از جمله عناب، زرشك و زعفران كه در رسته گیاهان دارویی قرار می گیرد، گیاهان دارویی طبیعی نیز در استان فراوان است.
7557*3028