۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۴
کد خبر: 83048895
T T
۰ نفر

پیش بینی برداشت 1650تن میگو در هرمزگان

۸ مهر ۱۳۹۷، ۹:۳۴
کد خبر: 83048895
پیش بینی برداشت 1650تن میگو در هرمزگان

بندرعباس- ایرنا - مدیر كل شیلات هرمزگان پیش بینی كرد: در فصل صید میگوی امسال با توجه به كارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشكده اكولوژی خلیج فارس و دریای عمان، یكهزار و 650 تن میگو در این استان برداشت شود.

به گزارش ایرنا، محسن یكتاپور روز یكشنبه در نشست كمیته مدیریت صید میگو افزود: این میزان شامل افزون بر یكهزار و 150 تن میگوی درشت و حدود 450 تن میگوی ریز و سرتیز است.
وی بیان داشت: برداشت صید میگو در هرمزگان امسال با توجه به نظر جمعی صیادان استان و كارشناسی های انجام شده از سوی پژوهشكده اكولوژی خلیج فارس و دریای عمان از دهم مهرماه آغاز می شود.
مدیركل شیلات هرمزگان اظهارداشت: رعایت قوانین و مقررات صید و صیادی با همكاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت.
یكتاپور اضافه كرد: سمپاشی شناورهای صیادی، ارایه گواهی سمپاشی توسط مالك شناور، شركت در دوره های آموزشی و توجیهی حفظ ذخایر و افزایش كیفیت محصولات، ارایه بیمه بدنه و بیمه مسوولیت، دارا بودن سامانه كنترل تردد و بروز بودن سامانه، نصب پلاك مربوط به اداره بنادر، نصب پلاك صید و بازدید كارشناسان شیلات و نیروهای حفاظت منابع از مهم ترین اقدام های لازم قبل از صدور مجوز صید میگو است.
استان هرمزگان با توجه به طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آبهای جنوب، حدود چهارهزار و200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در كشور محسوب می شود.
در هرمزگان 30 هزار صیاد با استفاده از 4 هزار و 200 فروند شناور صیادی و با پشتیبانی 22 بندر صیادی در بیش از یكهزار و 400 كیلومتر نوار ساحلی استان مشغول به فعالیت هستند كه این مهم بیانگر نقش مهم شیلات در معیشت مردم استان جدای از اشتغال ایجاد شده در حوزه آبزی پروری و صنایع است.
7195/ 6048
۰ نفر