۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۰
کد خبر: 83048204
T T
۰ نفر
جشنواره منطقه ای قصه‌ گویی شمالغرب در اردبیل برگزار می شود

اردبیل - ایرنا - معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان گفت: بخش منطقه شمالغرب كشور ، بیست و یكمین جشنواره بین المللی قصه ‌گویی به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا زمردیان روز شنبه در آیین معارفه مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل افزود: شعار امسال كانون 'تمرین زندگی' است و برای همین موضوع بیست و یكمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی نیز 'قصه‌ زندگی من' انتخاب شده است.
وی با بیان اینكه قصه ‌گویی به اندازه تاریخ بشر قدمت دارد، اظهار داشت: قصه گویی ابزاری ارتباطی برای انتقال تجربه‌ ها، احساس‌ ها، بینش ‌ها، فرهنگ ‌ها، سنت ‌ها و جهان ‌بینی اقوام مختلف به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینكه استان اردبیل میزبان شایسته ای برای جشنواره منطقه ای خواهد بود، بیان كرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره قصه‌ گویی سهم كوچكی در احیای این فرهنگ داشته باشیم.
او اضافه كرد: تفاوت اصلی این دوره با جشنواره ‌های قبلی بخش قصه‌ های 90 ثانیه ‌ای است و عموم مردم می‌ توانند قصه‌ های خود از غم ‌ها و شادی‌ های زندگی را در این مدت زمان روایت كنند.
وی با بیان اینكه متولی اصلی فرهنگ كودك و نوجوان در كشور كانون است، ادامه داد: در هر فعالیت كانون باید شریك فرهنگی داشت چون به تنهایی نمی توان به اهداف مورد نظر رسید.
زمردیان گفت: یكی از اولویت های كانون توجه به موضوع سبك و مهارت های زندگی است و دوره ‌های تخصصی مهارت ‌های زندگی ویژه گروه ‌های سنی كودك و نوجوان برگزار می شود.
معاون فرهنگی كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان افزود: كانون در سراسر كشور باید خانه، مامن و پناهگاه همه هنرمندان و نخبگان استان ها باشد.
در این آیین از زحمات هاجر جمادیه ، مدیركل سابق كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان استان اردبیل با اهدای لوحی تقدیر و زعفر احدزاده به عنوان مدیركل جدید این استان معرفی شد.
6130/6016

سرخط اخبار استان‌ها