۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83041534
T T
۰ نفر

مناطق حفاظت شده گچساران كمبود محيط بان دارند

۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۰۶
کد خبر: 83041534
مناطق حفاظت شده گچساران كمبود محيط بان دارند

گچساران- ايرنا- رئيس اداره حفاظت محيط زيست گچساران گفت:اين شهرستان با 52 هزار هكتار منطقه حفاظت شده با كمبود نيروهاي محيط بان روبه روست.

ولي رمضاني روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: 12 محيط بان و سه پاسگاه كار پايش و حفاظت از سه منطقه حفاظت شده در مناطق خامي، ديل و كوه سرخ گچساران را به عهده دارند.
وي بيان كرد: درحالي كه استاندارد محيط بان در مناطق حفاظت شده يكهزار هكتار به ازاي هر محيط بان است اما هر محيط بان كار صيانت از چهار هزار هكتار منطفه حفاظت شده در گچساران را به عهده دارد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گچساران با اشاره به خشكسالي هاي امسال گفت: آبرساني سيار به حيات وحش، مهار آتش سوزي ها و شناسايي و دستگيري شكارچيان و صيادان غير مجاز از مهمترين وظايف محيط بانان است.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گچساران گفت: امسال 13 شكارچي و صياد متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد اين شهرستان دستگير شدند.
رمضاني اظهار داشت: از اين شكارچيان 17 قطعه لاشه‌ كبك و تيهو كشف و ضبط شد.
وي گفت: همچنين 11 قبضه اسلحه ساچمه زني در اين مدت از شكارچيان متخلف در شهرستان گچساران كشف شد.
رئيس اداره حفاظت محيط زيست گچساران جريمه اين تعداد شكارچي متخلف را 58 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: پرونده اين متخلفان براي بررسي و صدور حكم تحويل مراجع قضايي اين شهرستان شده است.
وي با اشاره به كمبود نيروي محيط بان، از دوستداران حيات وحش خواست در صورت مشاهده هر تخلفي مراتب را به محيط زيست گزارش دهند.
كوه خامي با مساحت بيش از 25 هزار هكتار، كوه سرخ با 16 هزار هكتار و كوه ديل با 10 هزار هكتار مساحت از جمله مناطق حفاظت شده شهرستان‌هاي گچساران و باشت محسوب مي‌شوند.
كبك، تيهو،كل و بز از مهم‌ترين گونه‌هاي حيات وحش در زيستگاه‌هاي گچساران هستند.
شهرستان گچساران در جنوب غربي كهگيلويه و بويراحمد قرار دارد.
8143/1662

سرخط اخبار استان‌ها