۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83040258
T T
۰ نفر

تركيه، حمله تروريستي اهواز را محكوم كرد

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83040258
تركيه، حمله تروريستي اهواز را محكوم كرد

آنكارا - ايرنا - وزارت امورخارجه تركيه با انتشار بيانيه‌اي حمله تروريستي صبح امروز(شنبه) به رژه نيروهاي مسلح در اهواز را به شدت محكوم كرد.

به گزارش ايرنا، وزارت امورخارجه تركيه در بيانيه خود ضمن محكوم كردن اقدام تروريستي در اهواز، شهادت شماري از هموطنان را در اين حادثه تروريستي به ملت و دولت ايران تسليت گفت.
در بيانيه وزارت امور خارجه تركيه آمده است: ''اين حمله خائنانه را به شدت محكوم مي‌كنيم. از خداوند متعال براي جان باختگان طلب رحمت و مغفرت كرده و براي مجروحان آرزوي شفاي عاجل داريم. جان باختن شماري از شهروندان را به مردم و دولت ايران تسليت عرض مي‌كنيم.'
به گزارش ايرنا، يك گروه مسلح تروريستي كه ظاهرا وابسته به گروهك تجزيه طلب 'الاحواز' بوده است امروز (شنبه) در جريان رژه نيروهاي مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز با پوشيدن لباس مبدل سپاه و بسيج به جايگاه مسئولان و فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي حمله كردند كه منجر به شهادت تعدادي از هموطنان شد.
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: تا كنون 25 نفر در اين حادثه تروريستي شهيد و 60 نفر مجروح شده اند.
در همين حال وزير امور خارجه ايران در توئيتر نوشت: 'جمهوري اسلامي ايران حاميان منطقه اي تروريسم و اربابان آمريكايي آنها را مسئول حمله در اهواز مي داند. ايران براي دفاع از جان ايرانيان پاسخي سريع و قاطع به تروريست ها مي دهد.'
خاورم/1905*شبس*1613

سرخط اخبار جهان