۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۰
کد خبر: 83040061
T T
۰ نفر
ایستگاه مترو دولت آباد آبان ماه به بهره برداری می رسد

شهرری- ایرنا- شهردار منطقه 20 گفت: ایستگاه متروی دولت آباد شهرری كه اكنون به عنوان ایستگاه پایانی خط 6 مترو تهران محسوب می شود تا پایان آبان امسال به بهره برداری می رسد.

خط 6 مترو تهران به طول 39 كیلومتر 30 ایستگاه دارد كه از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم(ع) آغاز می شود و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یك و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
عملیات حفاری تونل مكانیزه بخش جنوبی خط 6 مترو پایتخت (حد فاصل دولت آباد تا حرم عبدالعظیم حسنی) به طول 6 كیلومتر فروردین ماه سال گذشته آغاز شد.
بخش جنوبی خط 6 مترو تهران پنج ایستگاه دارد كه آخرین ایستگاه آن در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم حسنی(ع) واقع شده است.
به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20(شهرری)، فرهاد افشار در مورد روند اجرایی این طرح اظهار داشت: هم اكنون توسعه خط 6 مترو از ایستگاه دولت آباد به ضلع شرقی حرم عبدالعظیم (ع) با احداث چهار ایستگاه در حال اجراست.
وی یادآور شد: با حفاری هزار و 650 متر، دستگاه تی بی ام ( TBM) به ایستگاه صفائیه رسیده است.
افشار ادامه داد: صفائیه، ابن بابویه، میدان عبدالعظیم (ع) و ضلع شرقی حرم از جمله ایستگاه های توسعه جنوبی خط 6 مترو است كه تملك زمین های مورد نیاز برای اجرای عملیات اجرایی از سوی شهرداری منطقه 20 در حال انجام است.
وی گفت: زمان لازم در اختیار شركت بهره برداری متروی تهران برای اجرای پروژه قرار می گیرد.
شهردار منطقه 20 به اهمیت این پروژه در كاهش بار ترافیكی محدوده شرق شهرری اشاره كرد و گفت: بهره برداری از این پروژه موجب رونق گردشگری مذهبی منطقه شده و گام موثری در تبدیل شهرری به شهر ایرانی اسلامی پیش رو خواهد بود.
شهرستان ری (به مركزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یك میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده كه دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، كهریزك، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
۰ نفر