۲۸ شهریور ۱۳۹۷، ۷:۲۵
کد خبر: 83037843
T T
۰ نفر
وزير دفاع آمريكا خروجش از كاخ سفيد را رد كرد

تهران- ايرنا- وزير دفاع آمريكا زمزمه رسانه ها مبني بر استعفا و اخراجش از كاخ سفيد را رد كرد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از خبرگزاري رويترز، «جيمز متيس» وزير دفاع آمريكا گزارش هاي مبني بر كناره گيري او از دولت ترامپ را به صراحت رد كرده و گفت كه اينگونه اظهارات را جدي نمي گيرد.
متيس گفت كه از زمان انتصابش به مقام وزارت دفاع بارها شاهد اينگونه شايعات بوده اما همچنان در اين مقام است و قصد كناره گيري ندارد.
رسانه هاي آمريكايي در هفته هاي اخير با نزديك شدن به انتخابات ميان دوره كنگره اين كشور و همچنين پس از انتشار كتابي كه در آن به اختلافات دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا و متيس پرداخته شده، شايعاتي پيرامون احتمال استعفا يا بركناري وزير دفاع ترامپ منتشر كرده بودند.
اين در حالي است كه ترامپ نيز با رد اين مطالب گفت كه از وزير دفاع خود راضي است و همچنان او را در اين پست حفظ خواهد كرد.
با اين وجود، روزنامه نيويورك تايمز اين هفته در گزارشي نوشت كه اختلاف هاي متيس با ترامپ به دليل مواضع او پيرامون پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) و توافق هسته اي با ايران بالا گرفته است.
وزير دفاع آمريكا يكي از مخالفان خروج آمريكا از برجام در كابينه ترامپ بود و پس از اجرايي شدن اين تصميم ترامپ در ارديبهشت سال جاري نيز درباره دامنه تاثيرات اين اقدام ابراز ترديد كرد.
متيس و ترامپ همچنين بر سر موضوع رزمايش هاي مشترك آمريكا با كره جنوبي اختلاف دارند. ماه گذشته پس از آنكه متيس از احتمال ازسرگيري اين رزمايش ها گفت، ترامپ اعلام كرد كه ضرورتي براي انجام چنين رزمايش هاي پرهزينه اي وجود ندارد.
رئيس جمهوري آمريكا به دليل پيشبرد مذاكرات خلع سلاح هسته اي با كره شمالي، دستور توقف رزمايش هاي بزرگ مشترك با سئول را داد.
به گزارش ايرنا، متيس كه در زمان باراك اوباما رئيس جمهوري پيشين آمريكا رياست فرماندهي مركزي ارتش اين كشور را برعهده داشت، به دليل مواضع تندي كه عليه ايران مي گرفت، از مقام خود بركنار شد.
اين در حالي است كه وي در دولت ترامپ موضع گيري هاي كرده است كه با نظرات افراد ايران ستيزي همچون جان بولتون مشاور امنيت ملي كاخ سفيد در تضاد است.
در حالي كه زمزمه ها پيرامون احتمال اخراج متيس از كاخ سفيد بالا گرفته، اما چنين اقدامي براي ترامپ در آستانه انتخابات ميان دوره كنگره هزينه هايي در پي خواهد داشت.
به دليل محبوبيت متيس در ارتش آمريكا و همچنين طرفداري جمهوريخواهان ميانه رو از وي، ترامپ در انتخابات پيش روي كنگره و همچنين در انتخابات رياست جمهوري سال 2020 به حضور وي نياز دارد.
شبد**9416**1010

سرخط اخبار جهان