۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83034931
T T
۰ نفر
حضور دو تيم رشتي در مرحله يك هشتم نهايي جام حذفي كشور

رشت - ايرنا - با انجام مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي كشور، دو تيم از رشت به مرحله يك هشتم نهايي صعود كردند.

به گزارش روز يكشنبه خبرنگار ايرنا، در پايان مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي كشور تيم هاي فوتبال داماش گيلان و سپيدرود رشت از استان گيلان و شهر رشت جواز حضور در مرحله يك هشتم نهايي را بدست آوردند.
البته در مرحله يك شانزدهم نهايي مسابقات فوتبال جام حذفي كشور با حضور 32 تيم گيلان با داشتن پنج نماينده در اين مرحله ، يكي از استانهاي برتر كشور بشمار مي رفت كه تعداد نمايندگان آن در اين مرحله زياد بود.
با توجه به اين امر ، به جز تيم هاي سپيدرود رشت و داماش گيلان كه موفق به صعود به مرحله يك هشتم نهايي شدند، تيم هاي ملوان بندرانزلي ، چوكا تالش و شاهين بندرانزلي نيز ، ديگر نمايندگان گيلان در مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي كشور بودند.
البته با توجه به قرعه كشي انجام شده و رويارويي چهار تيم گيلاني در مرحله يك شانزدهم نهايي، حضور دو نماينده اين استان در مرحله يك هشتم و جزء 16 تيم برتر مسابقات جام حذفي كشور مسجل بود كه در نهايت نيز همين امر اتفاق افتاد.
در چارچوب اين رقابت ها ، ابتدا تيم شاهين بندرانزلي يكي از پنج نماينده گيلان در مرحله يك شانزدهم نهايي در اهواز به مصاف تيم استقلال خوزستان رفت كه طبق پيش بيني اين تيم با شكست از استقلال خوزستان از گرودنه رقابت هاي جام حذفي كشور خارج شد.
البته حضور تيم شاهين بندرانزلي در مرحله يك شانزدهم نهايي نيز با ارزش بود اما قرعه بد اين تيم به دليل رويارويي با يك تيم ليگ برتري و آن هم بازي در گرماي اهواز، منجر به شكست دو بر صفر اين تيم شد.
اما در ديگر بازي مرحله يك شانزدهم نهايي ، تيم هاي قديمي ، ريشه دار و پرطرفدار سپيدرود رشت و ملوان بندرانزلي در ورزشگاه تختي انزلي رو در روي هم قرار گرفتند تا بازي اين دو تيم كه معروف به الگيلانو است در مسابقات جام حذفي رقم بخورد.
با وجود اين كه اين بازي حواشي زبادي نيز داشت، سرانجام تيم فوتبال سپيدرود رشت با نتيجه يك بر صفر حريف قدرتمند خود ملوان انزلي را شكست داد تا با حذف اين تيم ، خود به مرحله يك هشتم نهايي صعود كند.
در جريان اين مسابقه ، محمد غلامي مهاجم تبم فوتبال سپيدرود رشت تنها گل اين بازي را از روي نقطه پنالتي و در نيمه دوم و در دقيقه 57 به ثمر رساند تا تيم سپيدرود با اين گل به مرحله بعدي رقابت هاي جام حذفي صعود كند.
همچنين در ديگر بازي مرحله يك شانزدهم نهايي جام حذفي كشور كه براي گيلانيان حائز اهميت بود، تيم هاي هم استاني چوكا تالش و داماش گيلان در اين مرحله رو در روي هم قرار گرفتند.
در جريان اين مسابقه كه عصر شنبه در ورزشگاه اختصاصي چوكا تالش معروف به قلعه عقاب ها برگزار شد ، دو تيم در وقت معمولي به نتيجه مساوي بدون گل دست يافتند تا اين ديدار به وقت هاي اضافه كشيده شود كه در وقت هاي اضافه نير دو تيم نتوانستند به گل دست يابند تا برنده اين مسابقه با ضربات پنالتي مشخص شود.
در نواختن ضربات پنالتي نيز ، بازيكنان تيم فوتبال داماش گيلان بهتر عمل كردند و در نهايت توانستند با نتيجه چهار بر سه چوكا را در تالش شكست دهند تا با فتح قلعه عقاب ها ، به مرحله يك هشتم نهايي مسابقات جام حذفي كشور صعود كنند.
با توجه به نتايج كسب شده ، تيم هاي فوتبال سپيدرود رشت و داماش گيلان دو تيم اهل رشت و استان گيلان در مرحله يك هشتم نهايي حضور خواهند يافت و اين دو تيم بايد منتظر قرعه كشي اين مرحله باشند تا حريفان خود را بشناسند.
مسابقات جام حذفي كشور از سال گذشته در هر مرحله با قرعه كشي انجام مي شود كه با توجه به اين امر ، امكان رويارويي دو تيم رشتي داماش گيلان و سپيدرود رشت در مرحله يك هشتم نهايي نيز وجود دارد اما بايد منتظر ماند و ديد كه اين دو تيم در اين مرحله با هم به رقابت مي پردازند و يا بايد به مصاف تيم هاي ديگر بروند.
البته با توجه به ميهمان بودن هر دو تيم داماش گيلان و سپيدرود رشت در مرحله يك شانزدهم نهايي ، امكان ميزباني هر دو تيم رشتي در مرحله يك هشتم نهايي بسيار زياد است و طرفداران دو تيم نيز دوست دارندكه در اين مرحله تيمشان ميزبان باشد.
7285 /6030

سرخط اخبار استان‌ها