۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83027846
T T
۰ نفر

كاربران فضاي مجازي خواستار خلع شاه سعودي شدند

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۱۶
کد خبر: 83027846
كاربران فضاي مجازي خواستار خلع شاه سعودي شدند

دوحه - ايرنا - كاربران فضاي مجازي در عربستان در توييتر ضمن حمايت از اظهارات اخير شاهزاده سعودي 'احمد بن عبدالعزيز' عليه ماجراجويي هاي شاه و وليعهد اين كشور، با راه اندازي هشتك #نبايع_احمد_بن_عبدالعزيز_ملكا، خواستار خلع 'ملك سلمان' از پادشاهي شدند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا ، كاربران فضاي مجازي با برشمردن اقدامات سركوبگرانه در داخل و ماجراجويي هاي وليعهد سعودي در خارج به ويژه حمله به يمن و كشتن هزاران زن و كودك بيگانه در اين كشور ، باقي ماندن شاه و وليعهد او در قدرت را به زيان ملت و كشور عربستان ارزيابي كردند.
'مجتهد' كه معمولا اخبار دست اولي از خاندان سعودي منتشر مي كند، در واكنش به اين هشتگ گفت كه شخصيت‌هاي مهمي در خاندان حاكم عربستان (آل سعود) از او خواسته‌اند كه از اين هشتگ حمايت كند و او بدون توجه به اينكه به اين هشتگ اعتقاد دارد يا نه مصلحت را در انتشار آن مي داند.
بن عبدالعزيز سه شنبه گذشته در اظهاراتي بي سابقه برادر خود 'سلمان بن عبدالعزيز' شاه و 'محمد بن سلمان' وليعهد عربستان را مسئول تمام جناياتي دانست كه از سوي اين رژيم در داخل و خارج كشور انجام مي شود.
اين شاهزاده سعودي خطاب به تظاهركنندگاني كه با تجمع در مقابل منزل وي در لندن با شعارهاي مرگ بر آل سعود ، جنايات ائتلاف سعودي در يمن را محكوم مي كردند، با جدا كردن حساب خاندان آل سعود از ملك سلمان و پسرش گفت: اميداريم جنگ در يمن همين امروز و نه فردا پايان يابد.
خبرگزاري دولتي عربستان (واس) و برخي رسانه هاي دولتي طي چند روز گذشته اخباري به نقل شاهزاده احمد منتشر كردند و به نقل از وي نوشتند كه رسانه ها از اظهارات او سوءبرداشت كرده اند، اما امروز منابع نزديك به شاهزاده سعودي اين اخبار را تكذيب كردند.
اظهارات اين شاهزاده سعودي كه در فضاي مجازي و شبكه هاي اجتماعي بازتاب بسياري وسيعي داشت، اشاره آشكاري به ميزان اختلافات و جبهه بندي هاي درون خاندان آل سعود دارد.
وي از ژوئيه تا نوامبر سال 2012 ميلادي به مدت 5 ماه وزير كشور عربستان بود. 'عبدالله بن عبدالعزيز' شاه وقت سعودي با بركناري وي ، 'محمد بن نايف' را جايگزين او كرد.
بن عبدالعزيز در نوامبر گذشته و ساعاتي پيش از بازداشت 11 نفر از شاهزادگان توسط بن سلمان، موفق به فرار و عزيمت به آمريكا شد.
شاهزاده احمد سي و يكمين فرزند پسر عبدالعزيز موسس پادشاهي عربستان و كوچك ترين فرزند از هفت پسري ( فهد ، سلطان ، نايف ،عبدالرحمن ، تركي ، سلمان و احمد ) است كه مادر آنها 'حصه بنت احمد السديري' است و به همين دليل به هفت سديري معروف شده اند.
اگر قانون اساسي عربستان رعايت مي شد ، بايد او به جاي محمد بن سلمان به عنوان وليعهد معرفي مي شد تا بعد ازسلمان به پادشاهي برسد.
دهها نفر از شاهزادگان، بازرگانان و تجار عربستاني سپتامبر گذشته به جرم فساد دستگير شدند و تعدادي از آنها پس از چند ماه حبس و تنها بعد از پرداخت مبالغ هنگفتي موفق به كسب آزادي شدند.
خاورم**1508**1651
۰ نفر

سرخط اخبار جهان