۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83026440
T T
۰ نفر

والدين كودكان جدا شده، فرزندان شان را نمي پذيرند

۱۷ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۷
کد خبر: 83026440
والدين كودكان جدا شده، فرزندان شان را نمي پذيرند

تهران - ايرنا - يك وكيل اتحاديه آزادي مدني آمريكا روز جمعه در يك دادگاه گفت: والدين مهاجري كه كودكانش در آمريكا از آنها جدا شده و خود به كشورشان بازگشته اند از پذيرش كودكان به علت خطر در كشورشان خودداري مي كنند.

به گزارش ايرنا به نقل از رويترز، 'لي گلرنت' از وكيلان اتحاديه آزادي مدني آمريكا (ACLU) به دادگاهي در 'سن ديگو' گفت : ما در اين هفته گفت و گوهاي دشواري با والدين داشتيم؛ هر چند آنها بسيار مشتاق اين هستند كه در كنار كودكان باشند اما اين كار را بسيار خطرناك مي دانند.
گلرنت گفت كه در هفته گذشته مدت زيادي را در گواتمالا صرف پيدا كردن والدين حدود 300 كودك تحت نگهداري درآمريكا كرده است اما متوجه شد كه حدود دو سوم آنان از بازگشت كودكان به كنار آنان خودداري مي كنند.
وي گفت والديني كه از پذيرش كودكان خود اجتناب مي كنند معمولا كودكان بزرگتري دارند و بيم دارند كه آنان پس از بازگشت به كشور خود جذب گروههاي تبهكار شوند. بر اساس پرونده دادگاه، اتحاديه آزادي مدني آمريكا با خانواده هاي 162 كودك در آمريكاي مركزي تماس گرفت و اعلام كرد كه 109خانواده از پذيرش كودكان خود اجتناب كردند.
مقامات آمريكا حدود 2600 كودك را از والدين آنها كه از طريق مرز جنوبي با مكزيك وارد آمريكا شده بودند جدا كرده است. بسياري از آنها از خشونت گروههاي تبهكار درگواتمالا و هندوراس گريخته اند.دولت آمريكا درمواجهه با انتقادهاي شديد جهاني مجبور شد اين سياست را كه با هدف جلوگيري از مهاجرت غيرقانوني اجرا شده بود متوقف كند.
اروپام**1078**1590

سرخط اخبار جهان