۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83021796
T T
۰ نفر

دولت به دنبال بهبود همه جانبه فضاي كسب و كار است

۱۲ شهریور ۱۳۹۷، ۲۰:۰۷
کد خبر: 83021796
دولت به دنبال بهبود همه جانبه فضاي كسب و كار است

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: مجموعه دولت و نظام جمهوري اسلامي با اهتمام جدي به دنبال تسهيل گري و بهبود همه جانبه فضاي كسب و كار در اين شرايط اقتصادي كشور هستند.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز دوشنبه در نشست گفت و گوي دولت و بخش خصوصي كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج، اظهار داشت: در شرايط سخت اقتصادي كنوني متوليان امر بايد از جزيره‌اي عمل كردن و گزينش‌هاي طايفه گرايانه بپرهيزند تا دولت به هدف واقعي خود كه پويايي و توسعه است، برسد.
وي افزود: كشور ايران داراي ظرفيت‌هاي گسترده‌اي در بخش‌هاي متفاوت بوده كه با تحريم‌هاي اخير و اين تكانه‌ها تسليم نخواهد شد.
احمدي بيان كرد: در فضاي كسب و كار بايد ساز و كارهاي قانوني مربوط به آن شفاف سازي شوند و همه متوليان امر با همدلي با يكديگر در راستاي هدف مشترك خود گام بردارند.
وي عنوان كرد: از بخش خصوصي انتظار مي‌رود كه زير فشارهاي دشمن كم نياورد و در راستاي مشكلات مردم گام بردارند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد تصريح كرد: نيمه دوم سال 96 و سال 95 جهش بسيار مطلوبي در زمينه كسب و كار و ايجاد اشتغال پايدار در اين استان انجام گرفت.
در اين نشست مقرر شد كه فردي به عنوان نماينده از اتاق بازرگاني ياسوج براي پيگيري و شناسايي مشكلات توليد كنندگان كهگيلويه و بويراحمد در كارگروه تسهيل و رفع موانع توليد حضور يابد.
رئيس اتاق ياسوج نيز گفت: فرايند اخذ مجوزها در اين استان متأثر از نظام قبيله‌اي بوده و به طور واقعي زمين گير شده است.
جبار كياني افزود: نياز است كه فرايند صدور مجوزها مشخص و هر چه سريع‌تر پنجره واحد تشكيل شود تا سرمايه گذاران براي اخذ مجوز با مشكل روبرو نشوند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: مهم‌ترين مشكل در بخش سرمايه گذاري و صدور مجوزها در كهگيلويه و بويراحمد سليقه‌اي عمل كردن برخي مديران و برخوردهاي نامتناسب با سرمايه گذاران است.
جعفر گوهرگاني افزود: تنها به دادن شعار در زمينه توسعه سرمايه گذاري در كهگيلويه و بويراحمد بسنده نكنيم و اساس كار را مشخص كنيم.
9868/6110

سرخط اخبار استان‌ها