۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۴
کد خبر: 83005094
T T
۰ نفر
نظاميان اسراييل براي مقابله با راهبرد جديد حزب الله آموزش مي بينند

بيروت - ايرنا- تارنماي روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» نوشت كه نيروهاي اسراييلي تحت آموزش هاي بي سابقه اي قرار گرفته اند تا با بهره گيري از راهبرد طراحي شده «جنگ هاي گروهي» به صورت چهار بعدي براي نبرد احتمالي با حزب الله لبنان آماده شوند.

به گزارش ايرنا، به نوشته روز شنبه اين روزنامه صهيونيستي، نيروهاي «هنگ 36 زرهي» و «تيپ 7 زرهي» در روزهاي گذشته شاهد بيشترين حجم آموزش و تمرين در همين ارتباط بودند.
بر اساس اين گزارش «تيپ رزمي جدعون» كه شامل هزاران نظامي صهيونيستي مي شود، تمرين هايي را در بلندي هاي «جولان اشغالي» انجام مي دهند و نبرد با آنچه را كه «ارتش نوين حزب الله» نام دارد، مشق كردند.
يديعوت آحارنوت نوشت: از نظر نظامي، مجموعه اي كه مقر آن لبنان است، ارتشي به تمام معنا، پيشرفته، سريع، متحرك و ضربه زننده است. حزب الله، از اعتماد به نفس بالايي برخوردار است كه در خلال حضور 4 ساله در جنگ سوريه، تجربيات ارزشمندي را نيز كسب كرد.
در سال هاي اخير حضور نيروهاي مدافع حرم حزب الله در سوريه و عمليات موفقيت آميز آنان در درگيري هاي مختلف با تروريست هاي مورد حمايت برخي كشورهاي غربي و عربي نگراني هاي بسياري را براي اين رژيم ايجاد كرده است .
تارنماي اين روزنامه صهيونيستي افزود: حزب الله، اكنون توانايي نظامي جديدي مانند قدرت مانور بالاي نيروها در زمين دشمن و همچنين سبك چينش نيروهاي زياد با سرعت بسيار بالا در اختيار دارد.
يديعوت آحارنوت در ادامه فاش كرد كه ارتش اسراييل نيز طرح هاي جديدي را براي رويارويي با حزب الله در دستور كار قرار داده و بخشي از آن زرادخانه سلاح ها و تجهيزات جديد است كه شامل دوربين هاي پيشرفته بادقت بالاي ديد در شب، سلاح هاي الكترونيكي، صدها هواپيماي بدون سرنشين و موشك ها و خمپاره هايي با توان حمل 500 كيلو مواد منفجره است.
نظاميان رژيم صهيونيستي در سال هاي اخير شكست هاي پي در پي را در جريان جنگ با گروه هاي مقاومت در فلسطين اشغالي و حزب الله لبنان متحمل شده اند و اكنون هيبت پوشالي و شكست ناپذيري نظاميان صهيونيست در برابر يك گروه مقاومت از بين رفته است.
در جريان درگيري هاي حزب الله با نيروهاي صهيونيست اين گروه موفق شد تا يك فروند ناوچه نظامي اسراييل را هدف قرار داده و منهدم كند.
20 ارديبهشت ماه 1397 نيز ارتش سوريه و نيروهاي مقاومت با استفاده از 55 فروند موشك مراكز نظاميان صهيونيست را در فلسطين اشغالي به تلافي تجاوزات اين رژيم مورد اصابت قرار دادند.
خاورم**م.ا**2054*1436*

سرخط اخبار جهان